سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بايد رد پاي علوم نوين در كشاورزي ديده شود

عضو هيئت علمي مؤسسه تحقيقات گياهپزشكي كشور گفت:توليد محصولات كشاورزي با توجه به رشد جمعيت نيازمند ملاحظات خاصي است و بايد شاهد رد پاي علوم نوين در عرصه كشاورزي باشيم.

ليلا فرآورده ،عضو هيئت علمي مؤسسه تحقيقات گياهپزشكي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: امروز بيش از 500 تركيب در سراسر جهان با عنوان آفت‌كش و يا متابوليست هايي از آفت كش ثبت شده است كه عليرغم افزايش توليد كشاورزي با كيفيت، باقيمانده آفت‌كش‌ها در مواد غذايي، آب و خاك مشكلاتي را براي محيط زيست و مواد غذايي ايجاد مي‌كند.

وي گفت: از آنجا كه كمتر از يك درصد آفت‌كش‌هاي مورد استفاده به هدف رسيده و بيش از 99 درصد آنها وارد محيط مي‌شود، ضروري است تا با استفاده از علوم نوين علاوه بر جلوگيري از ورود آفت‌كش به بخش‌هاي مختلف محيط زيست، كارايي آفت‌كش‌ها را افزايش داد.

عضو هيئت علمي مؤسسه گياهپزشكي كشورمان در ادامه اظهار داشت: نانوب يوتكنولوژي يكي از علوم جديد در ارائه خدمات گسترده به بخش‌هاي علوم پزشكي كشاورزي، صنعتي و...است، بنابراين توليد نانو مواد شامل نانوكپسول‌هاي حاوي آفت‌كش‌ها و شكل‌هاي مختلف نانو آفت‌كش‌ها از موارد مهم استفاده از علم نانوتكنولوژي‌ در كشاورزي مي‌باشد كه با بررسي ارزيابي خطر مي‌تواند مديريت بهره‌گيري از آن را نيز اعمال كند./ح

برچسب ها: کشاورزی ، آفت ، گیاهپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.