سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پ ک ک خواستار تحريم مدارس در ترکيه شد

حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک چهارشنبه از خانواده هاي کرد خواست تا به مدت يک هفته مدارس را براي درخواست آموزش به زبان مادري خود و حمايت از تظاهرات عليه دولت ترکيه تحريم کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ رهبري حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک در بيانيه اي که در خبرگزاري کردي فرات منتشر شد اعلام کرد :« اهميت دارد که همه ملت ما از تحريم يک هفته اي مدارس به مناسبت آغاز سال تحصيلي در دوشنبه آينده حمايت کنند.»

اين جنبش اعلام کرد:« خانواده ها نبايد کودکان خود را به مدت يک هفته به مدرسه بفرستند .»همه خانواده ها و فرزندان آنان بايد در روز آغاز سال تحصيلي در برابر اداره هاي آموزش ملي با شعارهاي « ما آموزش به زبان مادري خود را مي خواهيم » تظاهرات کنند.اين درخواست درحالي مطرح مي شود که پ ک ک دوشنبه اعلام کرد خروج نيروهاي خود را از ترکيه متوقف کرده است .

پ پ ک از آنکارا به سبب اينکه به وعده هاي خود براي اصلاحات در چارچوب گفتگوهاي صلحي که اواخر سال 2012 با عبدالله اوجالان رهبر زنداني پ ک ک برگزار شد، عمل نکرده است .پ ک ک به ويژه اصلاحات قوانين کيفري و قوانين مربوط به انتخابات و همچنين حق آموزش به زبان کردي و نوعي خودمختاري منطقه اي را درخواست مي کند. 

گفتگوهايي درباره اصلاح قانون اساسي که قرار است امکان اجراي برخي از اصلاحات مورد درخواست کردها را فراهم کرد امروز به سبب رقابت بين اکثريت و مخالفان  با بن بست مواجه شده است .پ ک ک  همچنين چهارشنبه از کردها خواست تا از جنبش اعتراضات عليه دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه که رژيم را در ماه ژوئن به لرزه در آمد و به تدريج در سپتامبر از سرگرفته شده است ، حمايت کنند.

پ ک ک اعلام کرد: نبرد ملت براي دموکراسي در ترکيه و مبارزه ملت کرد براي آزادي و دموکراسي به زودي با هم متحد خواهند شد. اين جنبش افزود: اين نبرد تا زماني که دولت حزب عدالت و توسعه گام هاي مهمي به سمت دموکراسي سازي و حل وفصل مسئله کردها بردارد ، ادامه خواهد يافت.
برچسب ها: تحریم ، ترکیه ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.