سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تشکل‌ها یکی از پایه‌های اصلی بررسی مطالبات دولت

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران گفت: با توجه به شرايط سياسي جديد کشور، اوضاع اقتصادي حاكم بر آن و نیز با در نظر گرفتن عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها قطعا برنامه‌ريزي‌هايي در سال جدید تحصیلی از سوي تشكل‌ها انجام مي‌گيرد.

"علی عبدی" دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کرسی‌‌های آزاد اندیشی در آغاز کار سال جدید تحصیلی گفت: تشكل‌های دانشجویی برنامه‌هاي خود را براساس آرمان‌های خود و شرايط جهان و كشور و همچنین با توجه به فضاي دانشگاه‌ها تبیین می‌کنند.
 
وی افزود: با توجه به شرايط سياسي جديد کشور، اوضاع اقتصادي حاكم برآن و نیز با در نظر گرفتن عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها قطعا برنامه‌ريزي‌هايي از سوي تشكل‌ها انجام مي‌گيرد.
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه تهران گفت: با روی کارآمدن دولت یازدهم، قطعا مواردی بیشتر مورد تاكيد قرار مي‌گيرد؛ بحث مطالبه‌گري دولت يازدهم است، چراكه اين دولت شعارهايي را در حوزه اقتصادي مطرح كرده كه قطعا دانشگاهيان به عنوان نخبگان جامعه اين مطالبه را از سوي مردم و جامعه دانشگاهي پيگيري مي‌كنند و نتايج موضوع رسيدگي به معيشت مردم بايد در دانشگاه ورود و پاسخگويي شود، همچنین دولت يازدهم اين قول را داده بود كه طی 100  روز بحث معيشت مردم را ساماندهي می‌کند که البته بعدها گمانه‌هایی مبنی بر عملی نشدن به گوش رسید، اما دانشگاهیان برای رسیدن به نتایج مطلوب به بررسی‌های خود ادامه می‌دهند.
 
عبدی مطرح کرد: مطالبه دیگری که از دولت مورد پیگیری دانشگاهیان قرار می‌گیرد بررسی شعار اعتدال از سوي دولت يازدهم است كه هنوز به طور واضح معنا و تعريف نشده است.
 
وی گفت: در رابطه با مجلس باید این موضوع را در نظر داشت که سال گذشته ضعف‌هاي بسياري در اجرایی شدن طرح‌ها و لوایح وجود داشته است كه يكي از آن‌ها بحث مربوط به عدم اولويت‌بندي تصويب طرح‌های ارائه شده می‌باشد، همچنين قوه قضاييه نیز بحث و رسيدگي به اوضاع فرهنگي جامعه را به طور شفاف پيگيري نكرده و در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از افرادی را که در این زمینه زحمات وافری کشیده‌اند را زیر سوال برد.
 
دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان در پاسخ به اين سوال كه آيا در دولت يازدهم همكاري دولت و دانشگاه رو به بهبود مي‌رود اظهار داشت: به پایداری این روابط امیدواریم هر چند هنوز نشانه قابل توجهي مشاهده نشده كه بيانگر ارتباط دولت با دانشگاه باشد؛ چراكه انتخاب فردي به عنوان سرپرست وزارت علوم كه سابقه مثبتي در فتنه 88 ندارد اين روابط را مخدوش‌تر از گذشته كرده و اين ضعفي است كه حتي دكتر روحاني در صحبت‌هاي شب گذشته خود آن را قبول و درباره اين مهم گفته است مبناي كار دولت يازدهم پاسخگويي دولت به مردم است و قطعا اين موضوعات پيگيري مي‌شود.
 
عبدی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد روابط پایدارتر و نزدیکی بین دولت و دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.