سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

امامزادگان تاریخ این مرز و بوم هستند

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیام خود به نخستین همایش بین‌المللی امامزادگان گفت: امامزادگان بخش مهمی از تاریخ این مرز و بوم هستند و معرفی آنها می‌تواند عظمت ایرانیان را نمایان کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان و بنا بر اعلام ستاد خبری همایش بین‌المللی امامزادگان، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی یکی از دلایل اصلی حضور امامزادگان در ایران را برخورد ناشایست حکومت بنی‌عباس با آنها دانست و افزود: این حرکت سبب شد آنها در چند مرحله از حجاز و عراق به سمت ایران مهاجرت کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پرداختن به معرفی امامزادگان گفت: می‌توانیم با معرفی صحیح امامزادگان به نسل جوان، از ظرفیت‌های فراوان آنها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و سازندگی استفاده کرده و در این مسیر از موقوفات فراوانی که مردم برای امامزادگان اختصاص می‌دهند استفاده کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معضلات این است که بسیاری از مردم با امامزادگان آشنایی ندارند و این وظیفه متولیان فرهنگی است که زندگی آنها را برای مردم تبیین کنند. با وجود شواهد تاریخی، گرایش مردم به اهل‌بیت (ع) بسیار زیاد است و همواره علاقه داشته‌اند که دنباله‌روی جبهه حق باشند که لازمه شناسایی جبهه باطل است.

وی تأکید کرد: بنی‌امیه و بنی‌عباس ظلم‌های زیادی در حق ائمه کردند و باید با معرفی صحیح امامزادگان، اجازه ندهیم که زحمات آنها نادیده گرفته شود. لذا برگزاری چنین کنگره‌ای با محوریت امامزاده‌ها راهی جهت معرفي سبك زندگي امامزادگان، تبيين وجود پر خير و بركت آنان براي مردم كشور و ترويج فرهنگ تكريم آنان بين مردم است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی اظهار داشت: جايگاه امامزادگان تاكنون بدرستي در كشور تبيين نشده است و برگزاري اين گونه همایش‌ها و استمرار آنها به طور قطع در معرفي آنان و تعميق باورهاي ديني مردم موثر خواهد بود.

گفتنی است: همایش بین‌المللی امامزادگان روزهای 19 و20 شهریور دراصفهان برگزار می‌شود./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.