سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

بودجه‌ 93با توجه به اسناد بالادستی تنظیم شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به ارائه گزارش عملکرد برنامه پنجم توسعه همزمان با تسلیم لایحه بودجه 93 به مجلس، گفت: ارائه گزارش از عملکرد برنامه پنجم توسعه به مجلس طبق قانون باید هر ساله از سوی رئیس جمهور صورت بگیردو این کار از سوی دولت تعامل بالا دولت و مجلس را نشان می دهد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی قوامی با بیان این مطلب که لایحه بودجه باید با توجه به منابع بالادستی تنظیم و تدوین شود، افزود: ارائه گزارشی از عملکرد برنامه پنجم توسعه همزمان با لایحه بودجه نشان از دقت نظر دولت یازدهم در تنظیم بودجه است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ارائه گزارشی از عملکرد برنامه‌های اول تا پنجم توسعه وظیفه قانونی دولت بوده که تاکنون از سوی دولت‌های گذشته با بی‌توجهی مواجه شده است، تصریح کرد: تصمیم دولت یازدهم برای ارائه همزمان لایحه بودجه و گزارش عملکرد برنامه پنجم علاوه بر کمک به مجلس برای انجام وظیفه نظارتی آن نوید دهنده بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اظهارات نوبخت در خصوص ارائه گزارش عملکرد برنامه پنجم توسعه همزمان با تسلیم لایحه بودجه 93 به مجلس، گفت: ارائه گزارش از عملکرد برنامه پنجم توسعه به مجلس طبق قانون باید هر ساله از سوی رئیس جمهور صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس باید ابتدا توضیحاتی در خصوص کلیات و ویژگی‌های بودجه پیشنهادی به مجلس بدهد، عنوان کرد: همچنین باید به انطباق بودجه پیشنهادی با اسناد بالادستی از جمله برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز 20ساله را توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که تقدیم گزارشی از عملکرد برنامه پنجم به مجلس میزان توفیق آن را مشخص می‌کند، افزود: با وجود گزارش عملکرد برنامه پنجم متوجه این موضوع که تا چه اندازه موفق به گذر از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب شده‌ایم خواهیم شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با تأکید بر اینکه هر چند برنامه پنجم توسعه توفیق چندانی در عمل نداشته است، گفت: ارائه گزارش عملکردی از آن به تلاش دولت برای عملیات یکردن آن منجر خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: هر چه میزان انطباق لایحه بودجه با برنامه پنجم توسعه بیشتر باشد وضعیت اقتصادی کشور مطلوب تر خواهد شد./س

برچسب ها: برنامه ، بودجه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.