سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیطه انتظارات نویسندگان منوط به تعیین معاون فرهنگی است

هادی خورشاهیان، نویسنده، حیطه انتظارات نویسندگان از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را پس از تعیین شدن معاون فرهنگی این وزارتخانه بیان کرد.

هادی خورشاهیان، نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران در خصوص انتظارات از معاون فرهنگی وزارت ارشاد عنوان کرد: معاون فرهنگی در واقع چند زیر مجموعه از قبیل چاپ و نشرء اداره کتاب، صدور مجوز و در حوزه اداره کتاب، آیین نامه هایی به عهده دارد که در مورد آن ها بررسی هایی انجام می دهد.

وی تاکید کرد: معاون فرهنگی وزارت ارشاد در زمینه تعیین اشخاصی برای نظارت، برگزاری جشنواره فرج، ایجاد صندوق حمایت از نویسندگان با توجه به بودجه اختیاراتی دارد  اما توانایی تغییر آیین نامه ها را ندارد.

خورشاهيان افزود: بودجه  و برنامه وزارت ارشاد مشخص است  و با آمدن معاون فرهنگی قرار به افتادن اتفاقات عجیب و غریب در  این زمینه نیست نهایت قادر به اعطاء دوام به نویسندگان، برگزاری همایش و بزرگداشت و اجرای مسابقات برای نویسندگان است و‌آن هم بستگی به بودجه و آیین نامه در دستش دارد.

وی عنوان کرد: تغییر آنچنانی در حوزه کتاب نمی تواند صورت بگیرد باز هم نویسنده با نویسنده و نظرات  آنان با یک دیگر متفاوت بوده و معاون وزیر در حد اختیارات و وظایف خود توانایی  انجام کار را دارد.

خورشاهيان بیان کرد: به مرور معاون فرهنگی مشخص شده و نویسندگان خواسته های خود را بیان می کنند بایستی انتظارها  بازگو شود و بعد از تعیین شدن معاون فرهنگی حیطه انتظارات نویسندگان مشخص خواهد شد که در صورت تعیین معاونت فرهنگی باز هم   بایستی فرصت داد.

وی در خصوص ممیزی بعد از چاپ گفت: در سرعت بخشیدن به جواب دادن کتاب راهکار خوبی خواهد بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.