سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماشين حفاري مترودر اول راه خاموش شد

هنوز زمان زيادي از ورود دستگاه هاي حفار تونل هاي مترو نميگذره ، اما آهنگ خاموش شدن آن فضايي را پر كرده است دستگاهي كه توانايي حفر ۵۰۰ تا ۷۰۰متر تونل را دارد بعد از ۷ كيلومتر حفاري خاموش شد.

ابراهيمي مدير عامل شركت سايبر بين الملل در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:۷ كيلومتر از ۱۲كيلومتر تونل خط ۳ با دستگاهاي بي ام  با سرعت و كيفيت موردحفاري قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه براي ورود اين دستگاه حدودو ۲۴ ميليون يورو هزينه شده است افزود:دستگاه  تي بي ام توانايي حفر ۵۰۰تا ۷۰۰متر تونل را درماه داراست.

ابراهيمي تصريح كرد:در حال حاضر با پايان گرفتن ساخت بخش جنوبي خط ۳ و خروج دستگاه  اين دستگاه بلا استفاده باقي مانده است در حالي كه در زمان ورود اين دستگاه شهرداري تعهد داده بود كه كار اين دستگاه متوقف نشود اما حالا بعد از ۷ كيلومتر حفاري در اول راه  خاموش شده است.

ابراهيمي بابيان اينكه در حال حاضر با اين افزايش نرخ يور حدود ۱۵۰ميليارد تومان بايد براي ورود اين دستگاه هزينه شود خاطرنشان كرد: يكي از شاخص‌هاي مهم و منحصر به فرد دستگاه حفار خط سه"اينورت‌گذاري"بود كه براي اولين بار در سطح كشور و دنيا انجام گرفت به طوري كه خط گذار بلافاصله پشت سر دستگاه مي‌توانست ريل‌گذاري را انجام دهد. عبور از مناطق فرسوده و پل جواديه و ساختمان قديمي راه‌آهن و استفاده از تكنولوژي خاص براي جلوگيري از ريزش‌هاي خيابان، عبور موفقت‌آميز از روي تونل خط ۷ به فاصله پنج متري و نيز عبور از زير تونل در حال بهره‌برداري خط ۲ متروي تهران كه نيازمند محاسبات مهندسي و دقت بالا بود و با تلاش كارشناسان و متخصصان داخلي و با انجام بررسي‌ها، پيش‌بيني‌هاي لازم و كار كارشناسي بسيار فني و سخت انجام گرفت از جمله شاخص‌هاي مهم ديگر در اجراي عمليات حفاري نيمه جنوبي خط ۳ به شمار مي‌رود. /ف
برچسب ها: ماشین ، مترو ، حفاری ، خاموش ، تونل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.