سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

لزوم معرفي ابعاد تاريخي سفر امام رضا (ع) به يزد/ فيلمسازان به منابع معتبر نياز دارند

با آغاز به كار جشنواره ملي فيلم كوتاه و مستند رضوي به ميزباني يزد، داوران با فيلمسازان و مسئولان اجرايي اين جشنواره در يزد تشكيل جلسه دادند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

رزاق كريمي، يكي از داوران جشنواره ملي فيلم رضوي معتقد است که سیاستگذاری جشنواره فیلم رضوی باید راهبردی تر صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی بيان كرد: ایده یابی و پژوهش از گام‌های اساسی برای تولید فیلم های فاخر و ارزشی در جشنواره فیلم رضوی محسوب می شود.

به گفته این فیلم ساز برجسته کشوری، در صورتی که حلقه های مناسب ایده و پژوهش به خوبی به فیلم سازان ارائه شود، با موجی از فیلم های مناسب و ارزشمند در این حوزه روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه نباید سهل انگارانه با جشنواره فیلم رضوی برخورد شود، گفت: جشنواره فیلم رضوی یکی از جشنواره هاي مهم و ارزشمند کشوری محسوب می شود که باید بیش از این مورد حمایت قرار گیرد.

کریمی خواهان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فیلمسازان جوان شد و گفت: برگزاری مداوم کلاسهای آموزشی به طور حتم در سطح ارتقاء هنرجویان و فیلمسازان موثر است.

علی اکبر قاضی نظام، يكي ديگر از داوران اين جشنواره و از فيلمسازان كشور با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: بعضا سوژه مناسبی برای فیلم سازی انتخاب می شود که به دلیل عدم آشنایی مناسب با جشنواره های موضوعی، فیلمساز نمی تواند اثر در شایسته ای را ارائه كند.

داور جشنواره ملی فیلم رضوی معتقد است: برای این نقص بهتر است فیلمسازان از مشاور و استاد راهنما بهره و استفاده لازم را ببرند.

به گفته این فیلم ساز، جشنواره فیلم رضوی یکي از مهمترین جشنواره ها برای فیلمسازان کشور است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

قاضی نظام  گفت: تعداد آثار رسيده به جشنواره با توجه به فرصت کمی که در اختیار هنرمندان بود، نشان داد که این جشنواره یکی از جشنواره های مهم کشوری است.

مهرداد اسکویی، ديگر داور جشنواره ملي فيلم رضوي با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: متاسفانه بعضا بحث محتوایی آثار یک نقطه ضعف مهم در جشنواره های موضوعی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی مناسبی در تداوم کارگاه‌های آموزشی صورت گیرد، افزود: به طور قطع تداوم این فعالیت ها منتج به ارائه آثار فاخر و ارزشمند به جشنواره های موضوعی خواهد شد.

داور جشنواره ملی  فیلم رضوی تاکید کرد: برگزاری نشست‌هاي تخصصی فیلم‌سازی و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی باید مستمر باشد تا فیلمسازان با شناخت بیشتری آثار خود را به جشنواره ارسال كنند.

اسکویی گفت: به هر حال جشنواره فیلم رضوی یک جشنواره مهم و ارزشمند است که بايد بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

لزوم گردآوری احادیث و روایات مرتبط به امام رضا(ع)

مجتبی راعی، ديگر داور اين جشنواره نيز با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: گردآوری احادیث و روایات امام رضا (ع) و در اختیار گذاشتن آن برای فیلمسازان می تواند اقدامی رو به جلو و ارزنده برای فیلمسازی در حوزه رضوی باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره های موضوعی زیادی در حوزه فیلم سازی برگزار می شود، اظهار داشت: آشنا شدن فیلمسازا ن با روایت هایی که در خصوص امام رضا(ع) وجود دارد، باعث می شود هنرمندان فیلمساز با دست بازتر و موضوعات جذابتری به تولید فیلم های داستانی و مستند بپردازند.

وی همچنین ارائه این کار را در وسعت ارائه فیلسازی در حوزه رضوی موثر دانست.

به گفته این فیلم ساز برجسته کشوری، جشنواره ای که در خصوص امام رضا(ع) برگزار می شود باید با شناخت و وسعت دید فیلم سازان روبرو شود.

هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین ‌المللی امام رضا‌(ع) است که از 18 تا 21 شهریور‌ماه سال جاری برای اولین بار در استان یزد به همت اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود./س

 
برچسب ها: مطالعات ، جاده ، ولایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.