سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذاهاي طلايي براي قلب مادران باردار!

رژيم غذايي دوران بارداري بسيار متفاوت با ساير دوران ها است و مادران بايستي نكاتي لازم را براي افزايش سلامت خود به كار گيرند.

ميترا زراتي، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مادران باردار بايستي در سه ماه دوم با توجه به شكلگيري اعضاي بدن جنين از برخي گروه هاي غذايي بيشتر استفاده كنند.

وي افزود: در اوايل بارداري تقسيم سلولي و در اواخر بارداري افزايش حجم بافت هاي جنيني اتفاق مي افتد كه بايستي مصرف شير و لبنيات حداقل سه واحد در روز كه از نوع كم چرب باشد بايستي استفاده شود.

وي در ادامه گفت: در طول هفته حداقل بايستي دو بار گوشت ماهي استفاده شود.

وي عنوان كرد: در برنامه غذايي خانم هاي باردار بهتر است كنجد نيز استفاده شود چرا كه منبع غني از كلسيم و امگا سه است كه بر ضريب هوشي فرزند بسيار تأثيرگذار است.

وي اذعان داشت: مادران باردار بايستي توجه داشته باشند كه مصرف چربي هاي جامد و حيواني را در وعده هاي غذايي كاهش دهند و از روغن هاي مايع گياهي به خصوص روغن كانولا كه سرشار از امگا سه است را در وعده هاي غذايي قرار دهند.

وي در خاتمه گفت: از ديگر مواد غذايي كه روي رشد جنين و سلامت آن بسيار تأثيرگذار است مصرف ميوه و سبزي همچون هويج و زردآلو كه حاوي بتاكاروتن كه به ويتامين A تبديل مي گردد، استفاده شود./ح

برچسب ها: بارداری ، قلب ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.