سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین:اجرای پیشنهاد روسیه منوط به عدم اقدام نظامی است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجرایی شدن پیشنهاد این کشور را منوط به عدم اقدام نظامی در سوریه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم:"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گفت: پيشنهاد مسکو براي نظارت بين المللي بر تسليحات شيميايي سوريه گامي به جلو براي حل صلح آميز بحران اين کشور است.

پوتين گفت: اين موضوع به خوبي قابل درک است که سوريه زرادخانه معيني از تسليحات شيميايي در اختيار دارد و سوريها آنرا به عنوان چاره اي در برابر تسليحات اتمي اسرائيل در نظر گرفته بودند. موضع روسيه در اين باره کاملا مشخص است. ما در کل مخالف ساخت سلاح هاي کشتار جمعي چه شيميايي و چه اتمي هستيم. در شرايط کنوني سوريه اين موضوع (تسليحات شيميايي) به موضوعي مهم تبديل شده است و من در خلال برگزاري اجلاس گروه بيست درباره اين موضوع با رئيس جمهور آمريکا صحبت کردم.

وي افزود: اين موضوع بارها از طرف کارشناسان و سياستمداران به بحث گذاشته شده است که تسليحات شيميايي سوريه تحت کنترل بين المللي قرار گيرد. من در حاشيه برگزاري اجلاس گروه بيست در اين باره با رئيس جمهور آمريکا گفتگو کردم. ما توافق کرديم که اين موضوع تحقق يابد و بر روي اين موضوع تاکيد کرديم که وزير امور خارجه آمريکا و وزير امور خارجه روسيه در اين باره با هم ديداري داشته باشند و تلاش کنند در حرکتي رو به جلو راه حلي براي اين مسئله پيدا کنند.

پوتين در ادامه گفت: بدون شک اين حرکتي معنادار است و  مي تواند عملکرد و کارايي خوبي داشته باشد و تنها در اين حالت ما مي توانيم بشنويم که آمريکايي ها و طرفداران آن از استفاده از زور امتناع کنند زيرا خلع سلاح يک جانبه کشوري چون سوريه و هر کشوري در جهان در حاليکه برنامه اي براي اقدام نظامي برضد وي پيش بيني شده است، کاري دشوار خواهد بود.

رئيس جمهور روسيه در پايان گفت: اميدواريم دوستان و متحدان سوري ما تصميمي مسئولانه بگيرند و نه تنها با تحت کنترل قرار دادن تسليحات خود موافقت کنند بلکه با امحاء بعدي آن موافقت کنند و به کنوانسيون منع تسليحات شيميايي ملحق شوند. همه اين اقدامات گامي خوب به طرف راه حلي صلح آميز براي بحران سوريه خواهد بود.
برچسب ها: پوتین ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.