سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع مردم اردن در مخالفت با حمله آمریکا به سوريه

شماري از شهروندان اردني با برگزاري تجمع اعتراض آميز در امان پايتخت اين کشور، مخالفت خود را با حمله احتمالي آمريکا به سوريه اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، شرکت کنندگان در اين تجمع در امان بر همبستگي خود با ملت سوريه در برابر تهديدات آمريکا تاکيد کردند. 
تجمع کنندگان در برابر سفارت آمريکا در امان، حمله احتمالي دولت اين کشوررا به سوريه  حمايت از القاعده دانستند. 

جوان اردني گفت:«ما امروز به مقابل سفارت آمريکا در امان آمده ايم تا مخالفت خود را با حمله احتمالي به سوريه اعلام کنيم. هر تجاوزگري عليه سوريه، تجاوزگري عليه ملت اردن است. ما از رهبران و ارتش سوريه براي پاسخ دادن به هر نوع تجاوزي حمايت مي کنيم. ما از ارتش سوريه مي خواهيم تروريست ها را در اين کشور از بين ببرد.» 

ديگر جوان اردني افزود:«ما دخالت هاي آمريکا، اروپا و متحدان عربشان را در سوريه محکوم مي کنيم. ما در برابر هر کسي که در سوريه دخالت کند، خواهيم ايستاد.» يک شهروند اردني خاطر نشان کرد:«ما به اينجا آمده ايم تا حمايت خود را از ارتش سوريه نشان دهيم. ما از محور مقاومت در منطقه حمايت مي کنيم و به امپرياليسم جهاني مي گوييم سوريه به آخرين گورستان شما تبديل خواهد شد. سوريه پيروز خواهد شود و کساني که فکر مي کنند دمشق سقوط خواهد کرد، خودشان سرنگون خواهند شد.»
اردني ها همچنين تجمع اعتراض آميزي در برابر سفارت فرانسه در امان برگزار کردند. 

يکي از شرکت کنندگان در اين تجمع گفت:«اين تجمع، مخالفت مردم اردن را با حمله به سوريه نشان مي دهد. مردم اردن نمي پذيرند کشورشان در تجاوز به سوريه شرکت کند يا اينکه از نظر سياسي از آن حمايت کند.»يک زن  اردني گفت:«ما از همه زنان اردني مي خواهيم تا مخالفت خود را با اين حمله اعلام کنند. فرزندان و همسران ما قرباني اين جنگ خواهند بود. ما از سوريه حمايت مي کنيم.»  يک کودک اردني هم گفت:«من مي خواهم حمايت خود را از کودکان سوريه اعلام کنم.» 

شهروند اردني افزود:«ما اردن را بخشي از بلاد شام و امت عربي مي دانيم. حمله به سوريه حمله به اردن است. بنابراين طبيعي است که ما در واقع از خودمان حمايت مي کنيم. زيرا سوريه تنها قلعه و خط دفاعي باقي مانده براي هويت و کرامت عربي و مقاومت است.» هياتي از شخصيت هاي حزبي، سياسي و صنفي اردن هم در ديدار با سفير سوريه در امان، همبستگي خود را با سوريه در برابر تهديدات آمريکا اعلام کردند. 

يک شخصيت سياسي اردني گفت:«آنچه در سوريه رخ مي دهد، جنگ عليه اين کشور نيست، بلکه جنگ صهيونيسم جهاني و آمريکا عليه هويت عربي و اسلامي است. اين جنگ ظالمانه است، زيرا هدف آن از بين بردن پايداري و مقاومت عربي در برابر اسرائيل است.»  ديگر تحليلگر اردني افزود: امروز ما به سفارت سوريه آمده ايم تا همبستگي خود را با اين کشور اعلام کنيم. سوريه امروز به نمايندگي از امت عربي و اسلامي و براي دفاع از شرافت و کرامت آن مي جنگد.
برچسب ها: اردن ، تظاهرات ، اوباما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.