سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد:

تعرفه ها را با یک شیب مناسب به ارزش قیمت خدمات می رسانیم

یکی از اقدامات ما در سازمان تامین اجتماعی این خواهد بود که تعرفه ها را به ارزش قیمت خدمات برسانیم.

به گزارش  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری بیست و یکمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در برنامه ریزی نظام کشور بحث درمان در اولویت اول نبود این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته امنیت، درمان و غذا جزو اولویت های اول است. وقتی نظام سلامت جزو اولویت اول نباشد تخصیص منابع به این حوزه نیز خوب نخواهد بود.

وی افزود: اولین موردی که باید مورد توجه قرار گیرد اولویت دادن به نظام سلامت است، سهم درمان از تولید ناخالص داخلی بسیار پایین بوده و  وظیفه ما است که با تجهیز منابع و کار کارشناسی این درصد را به رقم مناسبی تبدیل کنیم. 

نوربخش تصریح کرد: چالش های حرفه ای که همکاران ارتوپد با آن مواجه هستند جزو چالش های نظام سلامت نیز هست اقدامی که ما خواهیم کرد استفاده حداکثری از امکانات موجود و بهره وری از توان ملکی است.  همچنین با یک شیب مناسب تعرفه ها را به ارزش قیمت خدمات می رسانیم. تعامل مناسب با جامعه پزشکی یکی از اقدامات دیگر ما است این تعامل باید دو تعرفه باشد.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات ما پرداخت مطالبات است، مطالبات داروخانه ها و پاراکلینیک های کل کشور را تا تیر پرداخت کردیم. در مورد سایر مطالبات با برنامه ریزی زمان بندی شده آنها را نیز به روز خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: بحث استفاده از فناوریهای جدید و IT یک ضرورت در سازمان تامین اجتماعی و هم در نظام سلامت محسوب می شود. با وجود اینکه تحریم ها به طور ظالمانه روی درمان اثر گذاشته است ولی این تحریم ها روی فناوری های جدید تاثیری نداشته و ما این دانش را داریم که باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هویت بخشیدن به انجمن های علمی و استفاده از نیروهای کارشناس موجود در سامانها یکی از برنامه های رییس جمهور است، من نیز به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی سالهای زیادی است که در سازمان اجتماعی مشغول به انجام وظیفه بودم و هم اینکه عضو انجمن جراحان ارتوپدی بوده ام.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.