سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنجکاوی در چه صورتی مناسب است؟

کنجکاوی در صورتیکه در مسیر صحیح مدیریت شود مناسب بوده و منجر به خلاقیت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  فرد نباید نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشد بلکه کنجکاوی اساس و پایه هر خلاقیت بوده که در صورت مدیریت صحیحی منجر به خلاقیت خواهد شد.
 
 مرضیه مشتاقی دکترای روانشناسی در  گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خرنگاران اظهار داشت: کنجکاوی اساس و پایه هر خلاقیتی است چون اگر فرد نسبت به محیط اطراف خود بی توجه باشد در واقع دنباله رو مسایلی قدیمی که افراد دیگر رفته اند خواهند بود  و به دنبال به وجود آوردن چیزهای نو و جدید نخواهد شود.
 
 وی متذکر شد: کنجکاوی یک ریسک پذیری به دنبال دارد برای ارضا حس کنجکاوی فرد دست به آزمون و خطای می زند و نباید از شکست هایش بنگرد تا در راه رسیدن به اهداف نو چیزهای جدید استفاده کند.
 
 به عنوان مثال وقتی از ادیسون پرسیده شد: که خسته نشدی هزار راه رفتی، شکست خوردی و به نتیجه نرسیدی؟ وی جواب داد: من این شکست ها را به عنوان تجربه می نگرم که دیگر از این هزار راه  نروم و به دنبال راه جدید  نویی باشم.
 
 دکتر مشتاقی خاطر نشان کرد: کنجکاوی باید در مسیر مناسب و صحیح مدیریت شود و تا به خلاقیت منجر شود انرژی کنجکاوی همچون آبی است که اگر هدایت نشود و به سمت سد یا کانال جمع نشود می تواند موجب ویرانی شود.

برچسب ها: کنجکاو ، مسیر ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.