سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

التحرير، صحنه تظاهرات در مخالفت با حمله احتمالي آمريکا به سوريه

مردم مصر در ميدان التحرير قاهره تظاهرات ضد جنگ در مخالفت با حمله احتمالي آمريکا به سوريه برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، شرکت کنندگان در اين تظاهرات، تهديدات آمريکا عليه سوريه را محکوم و حمايت خود را از دولت و ملت اين کشور اعلام کردند. 

شرکت کنندگان در اين تظاهرات با سردادن شعارهايي تاکيد کردند آمريکا براي متهم کردن دولت سوريه به استفاده از سلاح شيميايي، به ادعاهاي دروغ متوسل شده است. 

تظاهرکنندگان پلاکاردهايي در دست داشتند که در آنها بر لزوم حفظ وحدت ملت هاي عرب در برابر حمله احتمالي تاکيد شده بود. 

ماجد البسيوني سردبير روزنامه العربي در قاهره گفت: ملت مصر بيدار شده است و ديگر دروغ هاي آمريکا را باور نمي کند. مردم مصر به همين علت به خيابانها آمدند تا بگويند دوباره فريب نمي خورند.

عبدالحکيم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رئيس جمهور اسبق مصر در حاشيه اين تظاهرات افزود: آنها مي خواهند به هر قيمتي توطئه هاي خصمانه خود را عليه امت عربي عملي کنند. آنها اين کار را از ليبي آغاز کردند و سپس به سراغ سوريه رفتند. ملت مصر امروز از ملت و ارتش سوريه در برابر آمريکا و ناتو  حمايت مي کند. ارتش آزاد در واقع با دشمن صهيونيستي در يک جبهه قرار دارد.


يک شهروند مصري گفت: ما به باراک اوباما مي گوييم که جنگ رواني و تبليغاتي عليه ملت و ارتش سوريه به نتيجه اي نخواهد رسيد. اين جنگ به خواست خدا هيچ سودي براي آمريکا نخواهد داشت و به نفع سوريه تمام خواهد شد.
 
محمد سيد احمد هماهنگ کننده جريان ملي عربي مصر گفت: غربي ها تصور مي کردند ارتش سوريه لقمه راحتي براي آنها خواهد بود. اما ارتش سوريه در دو سال و نيم گذشته در برابر توطئه آمريکا و صهيونيست ها مقاومت کرده است. ارتش سوريه ريشه هاي تروريسم را در اين کشور قطع مي کند. آمريکا به همين علت مجبور شد خودش وارد صحنه شود. ارتش سوريه توانايي مقابله با حمله آمريکا را هم دارد.
برچسب ها: التحریر ، سوریه ، حمله ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.