سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير آفريقاي جنوبي در ايران از بندر اميرآباد بازديد كرد

در راستاي سياست هاي اقتصادي دو كشور ايران و آفريقاي جنوبي ، وايت هد سفير اين كشور از امكانات بندر منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بازديد و در زمينه همكاري هاي بين دو كشور با سيد علي نعيمي مدير بنادر اميرآباد بهشهر ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بندر منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد، در ابتداي اين جلسه سيد علي نعيمي مدير بنادر اميرآباد بهشهر ضمن خير مقدم به ميهمانان و قدرداني از حضور مديران اتاق بازرگاني مازندران و دبير اول و دبير دوم سفير آفريقاي جنوبي ، با بر شمردن مزاياي بنادر اميرآباد و معرفي امكانات بزرگترين بندر حاشيه درياي خزر ، جلسه را به دكتر مقيمي نماينده مردم شريف بهشهر ، نكا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي سپرد .

مقيمي نيز با اشاره به ظرفيت بسيار بالاي بندر اميرآباد ، مراودات اقتصادي بيش از پيش بين دو كشور ايران و آفريقاي جنوبي را يكي از فرصت هاي بالقوه در اين منطقه دانست و از مديران اتاق بازرگاني مازندران به خاطر نقش پررنگ در ارتباطات اقتصادي مازندران تشكر ويژه كرد .

وي گفت : بندر اميرآباد نقطه ي استرات‍ژيك استان مازندران به شمار مي رود و از موقعيت حساسي در زمينه حمل و نقل دريايي سود مي برد كه بجاست از ظرفيت هاي ايجاد شده در آن كمال بهره برداري صورت گيرد . وي با اشاره به نقش پررنگ بنادر اميرآباد بهشهر در صادرات و واردات و ترانزينت ادامه داد : مديران استاني همت همه جانبه اي براي حمايت از بنادر و دريانوردي و منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بكار گرفته اند كه نتايج آن در ميزان عملكرد بندر كاملا مشهود و مشخص است . وي اظهار اميدواري كرد روابط تجاري و اقتصادي بين دو كشور ايران و آفريقاي روند رو به رشد داشته باشد كه منافع اين امر براي هر دو كشور قابل توجه خواهد بود .

در ادامه سفير آفريقاي جنوبي با اشاره به بنادر كشور متبوع خود و نگاه بلند مدت و مثبت مسئولان اين كشور به ارتباطات تجاري و اقتصادي با ايران گفت يكي از وظايف من در سفر به استانهاي مختلف ايران ، بررسي توانمندي هاي مختلف استانها است كه مي تواند در بهبود و متعالي ساختن ارتباطات تجاري بين دوكشور مفيد باشد .

وي استان مازندران را از لحاظ توليد ، كشاورزي ، صنايع مختلف و بنادر و دريانوردي بسيار توانمند دانست .

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.