سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت رسانه هاي آمريکايي با جنگ با سوریه

دولت آمريکا امتيازات حمله به سوريه را تبليغ مي کند اما رسانه‌هاي آمريکا چيز ديگري مي گويند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي جلب نظر آمريکايي ها براي حمله به سوريه بسيج شده است و کنفرانس هاي خبري و گفتگوهاي رسانه اي برگزار مي کند و انتظار مي رود بر شدت اين تلاشها در ساعتها و روزهاي آينده افزوده شود .

اما اين راهبرد رسانه اي با ديدگاه متفاوت رسانه هاي آمريکايي روبرو شده است .شبکه هاي ماهواره اي آمريکا بخش زيادي از مخالفتها با اين جنگ را به نمايش گذاشته اند .جان کري وزير خارجه آمريکا در کنگره علل حمله را توجيه کرد و به طور مستقيم نيز به اعتراضات گوش داد و شبکه هاي تلويزيوني نيز آن را پخش کردند.

يکي از معترضان در جلسه کنگره گفت :«ما با جنگ در سوريه مخالفيم».سناتور جان مک کين در مقابل دوربينها به فردي  که وي را به علت تصميم براي جنگ جديد و حمله به سوريه به خيانت بزرگ متهم کرده بود گوش داد .

فرد معترض به جان مک کين گفت:« تو و ديگر سران مسئول عواقب کارهايتان هستيد و جاي تأسف است که شخصي در سمت رسمي وجود ندارد تا از شما به خاطر کارهايتان بازخواست کند. اگر من قدرت داشتم همه شما را دستگير مي کردم و به اتهام خيانت بزرگ براي محاکمه به دادگاه مي سپردم. مسخره  است که دشمن داخلي در دولت آمريکاست ».

مجري تلويزيوني ضد جنگ آمريکايي گفت :« زمانيکه اين جوان به مک کين گفت تو خائن هستي و از القاعده حمايت مي کني بايد وي ( مک کين ) بازداشت مي شد ».اريک بولينگ يکي از مجريان شبکه تلويزيوني فاکس نيوز و حامي حمله به عراق در ده سال پيش تغيير نظر داده است و گفت گفت :« اين کار ما نيست ما بايد خارج از خاورميانه بمانيم».

گلن بک از سرسخت ترين مخالفان حمله به سوريه و مجري سرشناس آمريکايي به صحنه هاي خوردن قلب يک سرباز سوري توسط يک فرد مسلح سوري معروف به ابو صقار اشاره کرد و گفت :« من براي شما به صورت کاملا مختصر حرف مي زنم . اين چيزي است که مي خواهم براي دوستانتان بفرستيد. اين نوار ويديويي تصاوير کاملا وحشيانه فردي به نام ابو صقار است. ابو صقار يکي از نظاميان ارتش سوريه را کشته است. اين انقلابي در حال شکافتن سينه اين سوري است . دموکراتها و جمهوريخواهان و ترقي خواهان به اين تروريست ديوانه اعتماد دارند و به او سلاح مي دهند . آمريکا يي ها به شما التماس مي کنم دست از اين سياست خود برداريم بايد دست برداريم اين نهايت حماقت است ما بايد مردم را در واشنگتن متوقف کنيم ما بايد براي جلوگيري از جنگ در خاورميانه مداخله کنيم ما نجات پيدا نخواهيم کرد ».

برخي رسانه هاي آمريکايي حتي تا حد متهم کردن دولت آمريکا به کمک به گروههاي مسلح براي استفاده از سلاح شيميايي پيش رفته اند تا به اين بهانه به سوريه حمله کند . به همين سبب رسانه هاي آمريکايي اوباما را به جرج بوش رئيس جمهور سابق اين کشور تشبيه مي کنند .
برچسب ها: رسانه ، آمریکا ، سوریه ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.