سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای قبولی در کلاس ناظری بین المللی؛

ورژ آبکاریان رئیس کمیته داوران بسکتبال شد

آبکاریان داور با سابقه بسکتبال به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون انتخاب شد و همچنین از تلاش برای قبولی به عنوان ناظر بین المللی خبر داد.

ورژ آبکاریان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، با تأیید انتخاب به عنوان رئیس کمیته داوران توضیح داد: مشحون رئیس فدراسیون روز گذشته در جلسه ای با حضور اعضای سازمان لیگ من را به عنوان مسئول کمیته داوران معرفی کرد.

وی ادامه داد: با این اوصاف به طور خودکار باید از داوری لیگ خداحافظی کنم. البته خارج از سوپر لیگ همیشه قضاوت انجام می دادم که احتمالاً همچنان به این کار ادامه می دهم.

رئيس جديد کميته داوران در مورد اینکه تعداد داوران با تجربه با این شرایط کم می شود تأکید کرد: مشحون به اندازه کافی به شرایط اشراف دارد و اگر هم زمانی نیاز به قضاوت من بود بار دیگر به این کار وارد می شوم اما برنامه هایی برای داوران نسل بعدی داریم که در هر حال باید یک روزی کار را در دست می گرفتند.

*دنبال ناظری جهانی هستم

آبکاریان تاکید کرد: شخصاً احساس می کنم به کار آموزش بیشتر علاقه دارم از طرفی در2 سال گذشته برای ناظری جهانی هم مطالعه کرده و مطالب زیادی هم از قوانین جدید و مسائل مربوط به داوری خوانده ام. زمانی که چنین مطالعاتی را شروع می کنید، بسیاری از مطالب ریز لا به لای جملات کتاب ها پیدا می شوند که شاید در 20 سال داوری متوجه آن نبودیم. با این مطالعات بیشتر هم علاقمند به انتقال این دانش به جوانتر ها می شوم.

رئیس جدید کمیته داوران از امتحان ناظری جهانی گفت: داوران بازنشسته در صورت تمایل می توانند به کار نظارت روی بیاورند. امتحان آن هم شامل نکات داوری منهای بحث دویدن است و همچنین یک بخش گزارش دارد که باید بر اساس موضوع مورد نظر گزارشی را تدوین کنیم تا مشخص شود اشراف کافی برای نگارش گزارش بعد از بازیها داریم. این نیازمند سطح بالاتری از زبان انگلیسی هم می شود.

وی اضافه کرد: مشحون رئیس فدراسیون در کنار کلاس داوری دی ماه، درخواست یک دوره برای ناظری جهانی را هم داده است که قصد شرکت در آن را داریم./مح
 

برچسب ها: قضاوت ، شرایط ، اوصاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.