سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

حرم رضوي قلب ايران است

نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: مضجع شريف علي‌بن موسي‌الرضا(ع) قلب ايران اسلامي است كه دائما خون معنويت را در سراسر پيكره اين كشور به گردش در مي‌آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،غلامعلی حداد عادل افزود: بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) مأمني براي ميليون‌ها دل عاشق و دلباخته‌اي است كه با حضور در اين فضاي معنوي عقده از دل مي‌گشايد و به اين امام رئوف متوسل مي‌شوند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن تبيين آثار فرهنگي و علمي حضور امام رضا(ع) در ايران اظهارکرد: موسسات فرهنگي ايجاد شده از سوي آستان مقدس رضوي از جمله كتابخانه مركزي، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي، آثار علمي منتشر شده و حوزه‌هاي علميه داير شده پيرامون حرم مطهر و هنرهاي اسلامي به‌كار رفته در اين بقعه متبركه، گوشه‌اي از بركات فرهنگي حضور امام رضا(ع) در ايران است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: بيش از 50 هنر اصيل اسلامي در بالاترين حد زيبايي با قدمت بيش از 100 سال در رواق‌ها و صحن‌سراي بارگاه منور رضوي به وضوح ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: همبستگي و يكپارچگي آحاد ملت ايران در اين حرم مطهر و ديگر شهرهاي ايران از جمله آثار اجتماعي حضور آن حضرت در ايران است.

حدادعادل با بيان اين‌كه امام خميني(ره) آستان قدس رضوي را مركز ايران ناميدند، اظهارداشت: مقام معظم رهبري همه ساله سال جديد را در كنار اين بارگاه منور آغاز مي‌كنند و اولين سخنراني خود را از اين حرم براي مردم انجام مي‌دهند. ايشان با اين حركت به ما و ديگران مي‌فهمانند كه تكيه‌گاه ‌و پشتوانه ما ائمه معصومين(ع) و قرآن است.

وي افزود: به بركت حضرت رضا(ع) ما خود را جزئي از امت اسلامي مي‌دانيم و در اين حرم مطهر كه سالانه ميزبان هزاران زائر از اقصي نقاط دنياست يگانگي امت اسلامي حول محور اعتقادات را مي‌توان لمس كرد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري تصريح كرد: اگر مي‌خواستيم ايران را به كشورهاي ديگر معرفي كنيم، بايد هزينه و زمان بسياري براي تبليغ و معرفي خود انجام مي‌داديم. ولي به بركت حضور حضرت رضا(ع) در كشور و حضور زائران كشورهاي ديگر اين امر ميسر شده است.

وي در پايان با اشاره به لزوم بررسي ابعاد مختلف آثار و بركات حضور امام رضا(ع) در ايران گفت: انسان زماني كه به دارايي و ثروت خود آگاه باشد، سعي مي‌كند با برنامه ريزي بهتر از تمامي ظرفيت‌هاي آن استفاده كند. لذا آشنايي با بركت حضور اين امام رئوف در ايران باعث مي‌شود تا معرفت ما نسبت به آن حضرت بيش تر شود و از انوار نوراني ايشان بيش‌تر بهره‌مند شويم/ س

برچسب ها: حرم ، رضوی ، قلب ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.