سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي/

تمام اختيارات راه آهن به "بخش خصوصي" واگذار شود/راه اندازي "راه آهن" از کلان شهرها به حومه شهر

آخوندي در مراسم توديع معارفه مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي گفت: سيد آقايي يکي از مديران ارشد حمل و نقل است و از جهت دانش و تجربه شناخته شده است، آقايي مي‌تواند صنعت راه آهن را در ايران به يکي از مدرن ترين صنعت هاي کشور تبديل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، آخوندي ادامه داد: راه آهن براي ايران يک صنعت بسيار مهم و مبين تغيير و تحول در زندگي و شيوه حمل و نقل است.

وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: بسياري از مردم به راه آهن به دليل توسعه و سلامت خود حساسيت ويژه اي دارند و آنرا نماد خدمت خود مي‌دانند.

آخوندي در ادامه يادآور شد: بايد تلاش کنيم که پيشتازي صنعت حمل و نقل را حفظ کنيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه مدرن سازي در ساختار دروني و نحوه مديريت آن و نحوه اداره در مديريت آن در اولويت ها قرار بگيرد گفت: نوع خدمت به شهروندان و افزايش بهره وري در ارائه خدمات بايد هر چه سريعتر ارتقا يابد.

کاهش سوانح افزايش رضايتمندي شهروندان و ميزان علاقمندي شهروندان به استفاده از راه آهن از ديگر اقدامات راه آهن در طي اين مدت است.

آخوندي در ادامه توضيح داد: حمل ونقل ريلي بايد تاکنون کلان شهرها خطوط ريلي به حومه شهرها نداشته اند و بايد به طور جدي اين امر در دستور کار قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه يکپارچگي بايد در بخش هاي خصوصي در دستور کار قرار گيرد، گفت: تمامي عمليات روي ريل، عمليات باري و مسافربري بايد به بخش خصوصي واگذار شود و تنها ريل،‌ ساختارهاي بنيادي و حفظ امنيت مسافران برعهده راه آهن است.

آخوندي در ادامه اظهار داشت: دولت نبايد رقابتي با بخش خصوصي داشته باشد و بايد با همکاري يکديگر حمل و نقل ريلي کشور را توسعه دهيم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي بايد ظرف دو سال صنعت حمل و نقل ريلي را با همکاري بخش خصوصي رقابتي کند تا بتوانيم به حمل و نقل ريلي جهاني متصل شويم.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالعلي صاحب محمدي در مراسم توديع معارفه مديران راه آهن جمهوري اسلامي با اشاره به اينکه از هجدهم مهرماه 1388 وارد راه ‌آهن جمهوري اسلامي شدم گفت: براي تحقق شتابان توسعه ريلي تلاش بسياري کردم.

وي ادامه داد: توجه به ظرفيت داخلي از اولويت هاي سياست هاي کاري من بود.

مديرعامل سابق راه آهن جمهوري اسلامي گفت: در سالهاي گذشته ميزان درآمد راه آهن 430 ميليارد تومان بود که سال گذشته اين ميزان به 960 ميليارد تومان رسيد.

وي در ادامه افزود: امسال براي اخذ 1300 ميليارد تومان درآمد برنامه ريزي کرده بوديم.

صاحب محمدي با اشاره به نوسانات ارزي گفت: براي تعمير و نگهداري لوکوموتيوها  امسال 55 ميليارد تومان هزينه کرديم.

وي با اشاره به بازسازي و نوسازي گلوگاه ها و خطوط گفت: راه آهن امروزه به عرصه احداث خط وارد شده که هنوز محدوديت هايي در اين گلوگاه ها داريم.

وي با اشاره به اينکه بخش باري رگ حيات راه آهن و بخش مسافري و بنزين راه آهن است گفت: ما قطارهاي صندلي بي کيفيت و خدمات پايين را تبديل به قطارهاي با کيفيت کوپه اي کرديم.

وي در ادامه تصريح کرد: امروزه 56 لوکوموتيو زيمنس با تکنولوژي روز در اختيار داريم که اين لوکوموتيوها خود قادر به توليد برق است.

وي در ادامه يادآور شد: از اين 56 لوکوموتيو زمينس 52مورد در گردش و 48 دستگاه در مسير است.

صاحب محمدي با اشاره به اينکه 1 ميليارد يورو سفارش داشته و به بانک ها فرستاده شده تا به صندوق توسعه ملي ارسال شود؛ گفت: اين ميزان سرمايه گذاري حوزه ناوگان ريلي را متحول ميکند. هيچ نمره قبولي به دولت در توجه به راه آهن نمي دهم.

وي خاطرنشان کرد: سالانه 7 هزار ميليارد تومان ضرر هاي اجتماعي، زيست محيطي به خاطر عدم توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل مي دهد.

وي گفت: نگهداري خطوط هنوز بر عهده راه آهن است که بايد در اين مورد تامل شود.

**برقي کردن قطار تهران مشهد منتفي شد

محسن سيد آقايي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در اين دولت اميد است راه آهن به جايگاه واقعي خود برسد ادامه داد: در طول سالهاي گذشته راه آهن به جايگاه واقعي خود نرسيده است. راه آهن مي تواند مولد و محرک اقتصادي کشور باشد.

پور سيد آقايي با بيان اينکه بايد اهدافي در بخش ريلي ايجاد شود تا هر مسافري افتخار کند که با راه آهن سفر مي کند. از بخش خصوصي براي کمک به راه آهن کمک مي طلبم.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي در ادامه اظهار داشت: براي تحول در اقتصاد حمل و نقل ريلي برنامه هايي خاص مدنظر قرار خواهم داد و البته اين مورد قوانين جديدي نياز دارد که مجلس بايد در اين راه کمک نمايد.

وي در ادامه گفت: منافع حاصل از حمل و نقل ريلي از نظر صرفه جويي در سوخت به وزارت نفت مي رسد. آور توسعه حمل وم نق ريلي به کاهش تصادفات نيز مي انجامد.

وي در ادامه اظهار داشت: کامل ترين خصوصي سازي اولويت کارهاي من در شرکت راه آهن جمهوري اسلامي است.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي با بيان اينکه راه آهن با شرکتهاي خصوصي تعامل دارد افزود: تمام مديران بخش حصوصي در جلسات راه آهن حضور خواهند داشت و از آنها براي حضور در کارگروه ها و جلسات دعوت خواهم کرد.

وي در ادامه تصريح کرد: اين تقدير خدا بود که در شش سال گذشته و شرکت راه آهن بودم و با فعاليت در بخش خصوصي توانستم با دغدغه ها و مشکلات آنها آشنا شوم.

مديرعامل راه درباره آزادسازي نرخ در بخش مسافربري و باري گفت: فعلا آزادسازي از اولويت هاي برنامه من نيست و همه کمک ها در آزادسازي نرخ ها خلاصه نمي شود. بايد دسترسي به شبکه هاي ريلي کاهش يابد که اين منوط به استفاده از ساير سرمايه ها است.

پور سيد آقايي در ادامه گفت: صنعت ريلي ايران به تدريج در حال بهبود است که اين مولفه بايد سرعت يابد. بايد راه آهن به جايگاه واقعي خود برسد. بايد قطارهاي سريع السير در اين دولت راه اندازي و سرعت ترانزيت افزايش يابد.

وي در ادامه توضيح داد: بايد در لوکوموتيو سازي و مونتاژ قطعات پيشرفت کنيم به طوريکه آرم مپنا در کنار آرم زيمنس باشد تا کل دنيا اهميت راه آهن ايران و بالا رفتن تا اهميت آرم ايران را ببينند.

وي خاطرنشان کرد: تمام قطعات لوکوموتيو زيمنس در ايران ساخته مي شود و من به طور قطع از ساخت داخل حمايت مي کنم. قرارداد برقي کردن تهران مشهد واقع بينانه نبوده و قابليت اجرايي نداشته است.

وي خاطرنشان کرد: مطالعات کافي در اين قرارداد منعقد نشده و اين قرارداد bot 39 ساله به طور  منطق اقتصادي ندارد.

انتهاي پيام
برچسب ها: سرمایه ، راه آهن ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.