سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

11 سپتامبر، دروغی که منشا دروغ‌های بعدی آمریکا شد

در آستانه دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، دولت آمریکا بار دیگر قصد دارد تا با تکرار دروغ‌های خود در مورد 11 سپتامبر، افکار عموم را این بار در مورد سوریه فریب داده و حمایت آنها را برای حمله نظامی به این کشور جلب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "وترنس تودی" در مقاله‌ای به قلم "آلن ال رولاند" می‌نویسد: یک بار دیگر شاهد این هستیم که دروغ‌های دولت آمریکا از مادر تمامی دروغ‌ها یعنی داستان رسمی 11 سپتامبر سرچشمه می‌گیرد. "کارل سیگن" نوشته است: «یکی از غم انگیزترین درسهای تاریخ این است که اگر ما به مدت طولانی فریب خورده باشیم، آنگاه هرگونه شواهدی را که ثابت می‌کنند فریب خورده‌ایم را انکار می‌کنیم و دیگر علاقه‌ای به پی بردن به حقیقت نخواهیم داشت. این فریب ما را تسخیر کرده و برایمان بسیار دردناک است که حتی به خودمان اعتراف کنیم که ما تسخیر شده‌ایم. وقتی به یک شارلاتان و حقه باز این اجازه را دادید، تقریبا دیگر هرگز آن را پس نخواهید گرفت.»

*** اوباما، دروغگوی بزرگی که برنده جایزه صلح نوبل شد
12 سال پیش، مردم آمریکا با داستان رسمی حادثه 11 سپتامبر، مادر تمامی دروغ‌ها که ساخته دولت بوش –چنی بود، فریب خوردند و این دروغ آنچنان جاودانه شد که تمامی دروغ‌های پس از آن، نسبتا ناچیز و قابل قبول به نظر می‌رسند و همگی، از جمله سوریه، به بهانه تغییر نظام و با اهداف انسان دوستانه مطرح می‌شوند. در حالیکه قدرت دولت آمریکا بیشتر می‌شود، کنگره تبدیل به همدستی مشتاق شده است و اوباما، دروغ گوی بزرگ برنده جایزه صلح نوبل، مشتاقانه در صف اول  ایجاد نظم نوین جهانی (تئوری توطئه) پیشتاز است.

*** هدف نهایی آمریکا تغییر نظام سوریه است
«تغییر نظام»، هنوز هم برای آمریکا حکم یک بازی را دارد و همانطور که «دن رابرتز» و «دن آکرمن» در روزنامه گاردین نوشتند، اوباما در حالیکه اصرار دارد هدف اصلی واشنگتن، حملات محدود و هماهنگی خواهد بود که قابلیت‌های سوریه را در استفاده از سلاح‌های شیمیایی تضعیف و از استفاده از آنها جلوگیری کند، به طور غیرمستقیم به ماموریتی طولانی مدت و گسترده تر اشاره می‌کند که در نهایت می‌تواند به تغییر نظام در سوریه منجر گردد. اوباما روز سه شنبه طی جلسه‌ای که در کاخ سفید با اعضای ارشد کنگره برگزار شده بود، به آنها گفت: « به علاوه این اقدام با استراتژی گسترده‌تری متناسب است که می‌تواند در طول زمان موجب تقویت مخالفان و افزایش فشار دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی مورد نیاز گردد؛ تا جاییکه در نهایت ما تغییری خواهیم داشت که می‌تواند صلح و ثبات را نه تنها به سوریه، بلکه برای کل منطقه به ارمغان بیاورد.» درست مانند ادعاهایی که در مورد تغییر نظام هاي عراق، افغانستان و لیبی عنوان شدند و قرار بود موجب ایجاد صلح و ثبات در این کشورها گردد.

*** رهبران آمریکا همواره با گفتن «به ما اعتماد کنید»، قصد فریب مردم را دارند
رویکرد «به من اعتماد کنید» جان کری و اوباما در مورد شواهد غیر موجه مبنی بر اینکه اسد و سوریه مسئول حملات شیمیایی به مردم خود هستند، یادآور دروغگوهای بزرگی چون بوش، چنی، رایس، تنانت و پاول است که در حالیکه بر دروغ‌های خود در مورد سلاح‌های کشتار جمعی اصرار می‌ورزیدند و مردم آمریکا را با گفتن «به ما اعتماد کنید» فریب می‌دادند، سهی داشتند بر هدف آشکار خود که به هر قیمتی تغییر نظام در عراق  بود، سرپوش بگذارند. عراق جنگ هشت ساله‌ای بود که هزینه‌ای بیش از یک تریلیون دلار برای آمریکا به بار آورد و در آن 4400 تن سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده و دو میلیون نفر از مردم عراق نیز آواره شدند.
در طول چند روز آینده، دولت آمریکا مرتبا با بازگویی داستان رسمی حادثه یازده سپتامبر، به طبل جنگ محکم‌تر و با حرارت‌تر خواهد کوبید تا به رغم یافته‌های تیم بازرسان سازمان ملل، ادعای خود را مبنی بر اینکه سوریه تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار میرود، به باور مردم برساند.

*** کاخ سفید برای اثبات ادعاهای دروغین خود، به استفاده از تبلیغات و دورغ پراکنی متکی است
لازم به ذکر است که دومین دریافت کننده بزرگ «آیپک» (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل)، از سال 2006 تا 2012، سناتور جمهوریخواه آریزونا، «جان مک کین» بوده است که طی این مدت، 772 میلیون و 327 هزار دلار دریافت کرده است. او حامی و پشتیبان شورشیان سوری از جمله گروه وابسته به القاعده، موسوم به « جبهه النصر» بوده است. اتهام کاخ سفید به دولت سوریه، به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی، تنها بر مبنای استراق سمع مکالمات مشکوکی است که توسط اسرائیل در اختیار کاخ سفید قرار گرفته است. کاخ سفید، خود برای اثبات ادعاهای دروغین خود، به استفاده از تبلیغات و دورغ پراکنی متکی است؛ درست مانند وقتیکه در سال 2003، با این دروغ‌ها سعی داشت تا راه را برای حمله غیرقانونی و پیشگیرانه به عراق باز کند.

*** بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا زیر بار موضع‌ گیری‌های میهن پرستانه و بهانه‌های دولت آمریکا نمی‌روند
هرچند جان کری در مجلس سنا موفق به جلب حمایت نمایندگان شد، اما بسیاری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا زیر بار خط قرمز دولت آمریکا و موضع‌ گیری‌های میهن پرستانه و بهانه‌های آن نمی‌روند و شکست سهمگینی را برای آن پیش‌بینی می کنند. یکی‌از آنها، «آلن گریسان»، نماینده دموکرات فلوریدا و از نخستین مخالفان این مصوبه در مجلس نمایندگان به شمار می‌رود که با فصاحت و بلاغت تمام، دلایل جان کری را رد کرد و در حال حاضر نیز مشغول جمع آوری امضا و ارائه دادخواستی به کنگره است که در آن از کنگره می‌خواهد تا مجوز حمله به سوریه را صادر نکند.

*** خواسته کاخ سفید از کنگره درخواست زیادی است
کاخ سفید با پررویی تمام اصرار دارد که کنگره اعتماد کورکورانه خود را نسبت به سازمان اطلاعاتی آمریکا که توسط دروغگوی بزرگی چون «جیمز کلپر»، اداره می‌شود، نشان دهد. این کار آمریکا در تلاش برای جلب موافقت با حمله نظامی به سوریه، کشوری که هیچ تهدید معتبری برای آمریکا به شمار نمی‌‌رود، خواسته زیادی است. اما در حال حاضر دولت آمریکا با کمک همین رسانه‌های جمعی که مردم آمریکا را به جنگ با عراق متقاعد کردند، تا حد زیادی موفق شده تا مذاکرات را به سمت و سویی سوق دهد که ادعای واهی اوباما در مورد اینکه سوریه تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌رود و همچنین اطلاعات ارائه شده مربوط به حمله شیمیایی در 21 آگوست در سوریه، درست انگاشته شوند.

*** آمریکا با بازگویی مکرر داستان رسمی 11 سپتامبر، برای توجیه حملات غیرقانونی، غیراخلاقی و پیشگیرانه بعدی خود استفاده خواهد کرد
باید امیدوار بود که در مورد سوریه، دست کم یک یا دو تن از مقامات ارشد اطلاعاتی و یا سیاسی، با گوش دادن به ندای وجدان خود و سوگندی که برای حمایت و دفاع از قانون اساسی یاد کرده‌اند راهی برای پی بردن به حقیقت پیدا کنند.
آنچه که مسلم است، بدون شک آمریکا این روزها با نزدیک شدن به دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، با بازگویی مکرر داستان رسمی 11 سپتامبر، که چیزی جز یک دروغ بزرگ نبود، برای توجیه حملات غیرقانونی، غیراخلاقی و پیشگیرانه بعدی خود استفاده خواهد کرد. قرار است که اوباما در روز سه شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی در تاریخ 10 سپتامبر و در تلاشی بیهوده، یک بار دیگر آتش ترس و وحشت را شعله ورتر سازد تا بدین وسیله دروغ 11 سپتامبر را زنده نگه داشته و همچنان به فریب مردم آمریکا و جهان ادامه دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
تشکر
۰۳:۲۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
خیلی خوشحالم که حقایق رو برای ما روشن می کنین و همچنین تشکر از سایت خوبتون