سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

برای نخستین بار با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار طرح آموزشی و تربیتی «ضیافت اندیشه» ویژه اساتید در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با حضور گسترده اساتید ‌آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران زاهدان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در آیین افتتاح طرح ضیافت اندیشه اساتید این دانشگاه اظهار داشت: طرح آموزشی و تربیتی «ضیافت اندیشه» با استقبال گسترده اساتید دانشگاه همراه بوده که این طرح ‌با هدف ارتقای معرفت دینی اساتید از امروز آغاز شد.

‌عباس توان‌ افزود: دور‌ه‌های فرهنگی معرفتی ضیافت اندیشه اساتید می‌تواند در تقویت تعامل و همچنین ارتقای معرفتی و فرهنگی اساتید دانشگاه ها نقش مهمی را ایفا کند.

وی گفت: با توجه به این که مهم ترین و ارزشمند ترین امور یعنی تربیت افراد فرهیخته جامعه به دست اساتید دانشگاه بوده و در نگاه الهی هم بعد اصلی انسان در جلوه های معنوی و ملکوتی او محقق می شود و همچنین در راستای ارائه راهبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط رهبر معظم انقلاب، ضرورت دارد مباحث معرفتی و معنوی برای دانشگاهیان مورد عنایت قرار گیرد.

مدرس اولین طرح آموزشی و تربیتی «ضیافت اندیشه» ویژه اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ، علم و ایمان را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و خاطر نشان کرد: انفکاک آن دو موجب نابودی است.

توان با اشاره به این که علم دینی‌حداکثری و معیار انسان کامل است، گفت: فراگیری و تعلیم مباحث علوم الهی و دینی در کنار علوم پایه، انسانی، مهندسی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی انسان را متعالی می‌سازد.

وی با بیان این که در دانشگاه اسلامی علم بدون درک انسان کامل نمی تواند به علم نافع برسد، افزود: دانشگاه اسلامی نقش توحیدی بر تمامی شئون دانشگاه و تفکر دانشگاهیان حاکمیت دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار هدف کلی از برگزاری این طرح را افزایش دانش و توانایی‌های اعضای هیئت علمی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه در کنار قابلیت علمی به یک توانمندی‌هایی در زمینه فرهنگی نیز مجهز می‌شوند که فرصت ارزشمندی است و باید از آن استفاده شود./س

برچسب ها: آغاز ، طرح ، ضیافت ، چابهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.