سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

گردشگران و مردم از افروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع پرهیز کنند / آتش‌سوزی عامل انهدام جنگل است

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: شایسته است گردشگران و مردم از افروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

علی حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با رعایت هنجارهای زیست محیطی به‌ویژه توجه به شعار بنیادین «اخلاق طبیعت‌گردی» گردش در طبیعت را به فرصتی برای آشتی با طبیعت قرار دهیم و مانع از آتش‌سوزی تخریب و آلودگی طبیعت کشور شویم.

وی گفت: همه ساله شاهد حضور گسترده گردشگران و مسافرانی هستیم که در عرصه‌های طبیعی استان موج گسترده‌ای از آتش‌سوزی، تخریب و آلودگی را به جای می‌گذارند که جبران پیامدهای ناگوار آن اگر نگوییم ناممکن اما دست کم بسیار دشوار و پرهزینه است.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: این پیامدها بیشتر دامن منابع طبیعی همچون جنگل‌ها و مراتع را می‌گیرد چراکه این عرصه‌ها بسیار گسترده و فراگیر است.

حمیدی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل تخریت و انهدام جنگل‌ها آتش‌سوزی است که علاوه بر نابودی درختان جنگل سبب به هم خوردن اکولوژی شده و حیات جانوران را به مخاطره می‌اندازد.

وی تصریح کرد: این امر ترکیب گونه‌های گیاهی عرصه را مختل کرده و سبب تضعیف پایداری گونه‌های نادر و ذخایر ژنتیکی می‌شود.

حمیدی گفت: همچنین آتش‌سوزی زمینه به هم خوردن میزان همسالی درختان و نابودی نهال‌های جوان و فقیر شدن خاک و تغییر شکل ظاهری درختان می‌شود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه افزود: همچنین آتش‌سوزی عرصه زندگی ساکنان جنگل را محدود کرده و با سوختن علوفه و محصولات فرعی برای آنان دستانی تهی، دام‌هایی گرسنه و فقر و فلاکت را نوید می‌دهد/س.

برچسب ها: اردبیل ، آتش ، گرفتن ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.