سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

عضویت 250 نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار از عضویت فعال 250 نفر کودک و نوجوان در کانون این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، پروین دریایی در بیجار اظهار کرد: اکنون در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بیجار حدود هزار و 100 نفر عضو هستند که از این تعداد 250 نفر عضویت فعال دارند و امید است تعداد بیشتری از نوجوانان برای یادگیری و گذران اوقات فراغت خود به نحو مطلوب به عضویت این کانون درآیند.

وی با بیان اینکه این مرکز فعالیت خود را در سال 1361 شروع کرده است اظهار کرد: این کانون با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و پرورش استعدادهای  کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال سن آغاز به کار کرده است.

دریایی فعالیت‌های این مرکز را در 36 حوزه هنری فرهنگی، هنری، ادبی و دینی بیان کرد و گفت: این مرکز آموزش‌های غیررسمی و مکمل آموزش و پرورش را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: این کانون دارای کلاس‌هایی نظیر  نقاشی، سفالگری، قصه‌گویی، ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه و  تئاتر عروسکی و نمایش خلاق است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار با بیان اینکه این مرکز در سطح استان و کشوری و بین‌المللی  توانسته است موفقیت قابل ملاحظه‌ای کسب کند افزود: در سال 1390 فیلم گروه انیمیشن این مرکز در مسابقات کره حضور پیدا کرده و توانست مقام برتر را از آن خود کند.

وی از دیگر موفقیت‌های این کانون را مقام برتر کشوری نمایش عروسکی گرگنامه عنوان کرد.

دریایی اظهار امیدواری کرد که کودکان و نوجوانان با عضویت در کانون، استعدادهای خود در تمامی زمینه‌ها را شکوفا کنند.

به گزارش فارس، سیدیاسر هاشم‌زاده نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی گرگنامه کاری از کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بیجار  در جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری با کسب مقام برتر کشوری در بخش‌های کارگردانی و عرسک‌گردانی و انتخاب نمایش به عنوان درجه الف کشور معرفی شد.

وی همچنین از کسب مقام اول در بخش منطقه‌ای در کارگردانی عروسک‌گردانی و عروسک‌سازی خبر داد.

هاشم‌زاده افزود: در بخش سراسری بین 12 گروه نمایشی در بین 8 گروه نوجوان و 4 گروه حرفه‌ای شامل اعضای ارشد و مربیان حرفه‌ای رقابت شد و ما مقام اول مختلف کارگردانی (یاسر هاشم‌زاده) و اول عروسک‌گردانی با حضور ( محمد وطن‌خواه، محمدرضا راستگو، محمد شاه‌محمدی و علی‌اصغر فیض‌الهی) دست پیدا کردیم.

وی در پایان یکی از گرینه‌هایی که عامل برتری این نمایش نسبت به دیگر نمایش‌ها  شد را موضوع و محتوای نمایشنامه عنوان کرد و گفت: این نمایشنامه با محوریت محیط زیست و بررسی مشکلاتی که از عدم رعایت انسان‌ها دامنگیر طبیعت و حیوانات شده است پرداخته است./ج1

برچسب ها: بیجار ، عضویت ، عروسک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.