سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

سومین جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی با معرفی برترین ها در بیرجند پایان یافت

سومین جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین اللملی امام رضا (ع) با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس دوشنبه شب در اختتامیه این جشنواره  با اشاره به ابعاد مختلف هنر بیان کرد: استعدادهای بسیاری در زمینه های مختلف هنری رشد چشمگیری یافته  ولی با این وجود برخی از رشته های هنری  نیز مورد غفلت قرار گرفته اند.

حجت الاسلام محمد باقر عبادی ادادمه داد: استعداد هنری باید همراه با انسانیت و معنویت شکوفا شود وهنر توام با شناخت و معرفت می تواند در خدمت بشر باشد.

وی از هنرمندان خواست: با هنر اصیل و آمیخته با معنویت در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی گام بردارند.

استاندارخراسان جنوبی نیز با اشاره به کیفیت برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با کیفیت برگزار شد و مقدمه برای ایجاد بسترهای بهتری در جهت ارتقاء سطح  هنر است.

قهرمان رشید هنر را برگفته از جوهره انسان و ذهنی خلاق دانست و افزود: هنر خریدنی نیست و از ازرش بالا برخوردار است خصوصا هنر سنتی که ریشه توحیدی دارد.

وی ادامه داد: آثار هنری داخلی در مجموعه استان به صورت آرشیو و برپایی نمایشگاه جمع آوری و درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ باید به هنرمندان وآثار فاخرهنری توجه ویژه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه جشنواره کاملا تخصصی است؛ بیان کرد: 401 اثر به جشنواره ارسال شده است وهنرمندان 18 استان دراین جشنواره حضور دارند که تعداد40 نفر از برگزیدگان از دو روز پیش در کارگاههای آموزشی شرکت کردند.

محمد مطهری فر با بیان اینکه باید در رفع بیگانگی و مظلومیت فرهنگی رضوی تلاش کرد؛ افزود: در ابتدا جشنواره به صورت محدود و در چند استان شروع به کار کرد ولی اکنون با عنایت خداوند دربسیاری از نقاط برگزار می شود.

ایرج میرزا علی خانی از اساتید برجسته هنر با قرائت بیانیه هنرمندان در جشنواره بیان کرد: معرفی و کاربردی کردن آثار هنرمندان در خور شایسته، خرید اثر هنرمندا شرکت کننده تا علاوه بر تقدیر معنوی تقدیر مادی صورت بگیرد، علاوه بر مسابقات برگزاری کارگاههای آموزشی برخی از مواردذکر شده در بیانیه هنرمندان است.

 در پایان این مراسم نفرات برتر این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

به اتفاق آراء هیات داوران در در بخش حروف نگاری به ترتیب ریحانه صحرانورد از خراسان جنوبی، محمد احدی از اردبیل، نفیسه بشیری از تهرانبه عنوان  نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.

به اتفاق آراء هیات داوران در در بخش نقاشیخط به ترتیب سجاد همتی از لرستان، عباس مهدی نژاد از شیراز، سعید سر افرازی و علی فلاح مشترکا به عنوان برگزیدگان اول تا سوم انتخاب شدند.

به نفرا ت اول در هر دو رشته تندیس جشنوار به همراه لوح تقدیرو مبلغ 16 میلیون ریال، نفرات دوم در هر دو رشته تندیس جشنوار به همراه لوح تقدیرومبلغ 14 میلیون ریال و جوایز نفرا ت سوم در هر دو رشته تندیس جشنوار به همراه لوح تقدیرو مبلغ 12 میلیون ریال اهدا شد.

در بخش حروف نگاری به اتفاق آراء هیات داوران به سعید حیدری از خراسان جنوبی، شهرام دل داراز خراسان رضوی، آزاده رضوانی از اصفهان، راضیه شرفی از خراسان جنوبی وعلی رضا معزمی گودرزی از لرستان شایسته تقدیرلوح سپاس به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهداء شد.

در بخش نقاشیخط به اتفاق آراء هیات داوران به محمد ایمانی راد از تهران، محمد ولی احمدی از تهران، مرضیه کاظمی نژاد از فارس، علی رضا بهدانی از خراسان جنوبی و امیرشجاع شجاعی پور از خراسان جنوبی شایسته تقدیرلوح سپاس به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهداء شد./ج1

برچسب ها: جشنواره ، بیرجند ، داوران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.