سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنثی سازی طرح تروریست ها برای ورود به سوریه از خاک لبنان

يگاني از نيروهاي مسلح سوري تلاش تعدادي از تروريستها را براي ورود از لبنان به سوريه از منطقه تلکلخ در استان حمص خنثي کردند و يک دستگاه خودروي حامل سلاح و مهمات در حمص توقيف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ،‌ نيروهاي سوري دو مورد تلاش تروريستها را براي ورود از لبنان به سوريه از حومه شهر تلکلخ خنثي کردند.
تروريستها در مورد اول تلاش کردند از منطقه عريضه وارد سوريه شوند که اسلحه افراد مسلح تروريست مصادره شد و يک تروريست زخمي و يک تروريست ديگر دستگير شد.
مورد دوم نيز در منطقه لبقيعه بود که مهمات متنوع و مواد پزشکي و تجهيزات مخابراتي و رايانه اي افراد مسلح تروريست مصادره شد.
عبد الرحمن مختار عيسي که در ريف تلکلخ دستگير شده است گفت :من به همراه حسام عمر از طريق مسير غير قانوني در منطقه عريضه در نزديکي گذرگاه مختار در حومه تلکلخ قصد ورود به سوريه داشتيم. نيروهاي سوري به سوي ما تيراندازي کردند. من تسليم شدم. سلاح کلاشينکف در اختيار داشتم.
نيروهاي سوري همچنين يک دستگاه خودروي شخصي را که از منطقه قاره در ريف دمشق به حمص آمده بود توقيف کردند. اين خودروي حامل سلاح و مهمات در ورودي محله وعر در شهر حمص توقيف شد.
يکي از نيروهاي سوري گفت :«اين خودرو هنگام بازرسي رهگذران و خودروها شناسايي شد».
در اين خودرو يک قبضه تفنگ تک تيراندازي و مواد منفجره پر قدرت و مقادير زيادي مهمات متنوع که در آن جاسازي شده بود کشف شد.
همچنين پنج دستگاه اتوبوس مسافربري در شهر تدمر در استان حمص شناسايي شد که مکانهاي ويژه اي به منظور قاچاق بنزين و گازوئيل براي تروريستها در نظر گرفته بود. اين اتوبوسها از دمشق به حرکت در آمده بودند و مقصد آنها دير الزور بود.
از طرف ديگر عناصر وزارت کشور و نيروهاي امنيت داخلي به فعاليتهاي عادي خود در زندان مرکزي حمص ادامه مي دهند.
برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.