سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به معمای اورژانس IT پاسخ دهید؛

معمای دو اتاق و سه چراغ

در این معما دو اتاق با تنها 2 در ( برای هر کدام یک در) داریم که باید با 3 کلید در یک یکی از اتاق ها، 3 چراغ در اتاق کناری را روشن کنید.

گزارش خبرنگار اورژانسIT باشگاه خبرنگاران در این بخش از معمای اورژانسIT با 3 کلید سه چراغ را روشن می کنیم بدون مقدمه، معمای امروز را آغاز می کنیم.

دو اتاق کنار یکدیگر داریم که هیچکدام پنجره ندارد اما هر کدام یک در ورود و خروج دارند در یکی از اتاق ها 3 کلید برق و در اتاق دیگر 3 چراغ برق مانند هم وجود دارند ما نمی دانیم کدام کلید کدام چراغ را روشن می کند.

الف: می توانید هر چند مرتبه که بخواهید کلیدها را روشن و خاموش کنید

ب: نباید بیش از یکبار وارد اتاقی که چراغ ها در آن قرار دارند شوید فقط یک بار می توانید وارد اتاق چراغها شوید و وقتی بیرون آمدید دیگر می توانید به درون آن باز گردید.

پ: نمی توانید از کسی کمک بگیرید و هیچ وسیله ای هم در اختیار ندارید!

حالا معلوم کنید که هر کلید کدام چراغ را روشن می کند؟

اصلا کلید میانی لامپ میانی را روشن می کند یا یکی از دو چراغ کناری را باید معلوم شود که هر سه کیلو مربوط به کدام چراغ ها هستند؟

توجه: باید از اتاقی که کلید ها در آن قرار دارند شروع کنید

پاسخ این معما در تاریخ 92/6/20 منتشر خواهد شد.

برچسب ها: کلید ، اتاق ، چراغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
محمد مهدی فلاحی
۰۶:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام من معما رو یجای دیگه خونده بودم.
اما وقتی به اینجا اومدم خیلی تعجب کردم چون کسی نامی از طراح این معما نبرده بود!
بیل گیتس این معما رو توی یه بخش از آزمون استخدامی مایکروسافت استفاده کرده.
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۵
خب معلوم درو باز میزارم میام تو اتاق و یکی یکی کلید میزنم ومیرم دم در میبینم کدوم روشن میشه آخر سر هر کدومو خواستم روشن میکنم و میرم تو اتاق
ناشناس
۱۴:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
میگیم ب ی برق کار بیاد ببینه کدوم سیم مال کدوم چراغه.
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
اتاقها پنجره ندارن پس لازم نیست چراغ روشن کنیم
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
اتاقها پنجره ندارن پس لازم نیست چراغ روشن کنیم
پوریا
۰۱:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
اول یکی از کلید ها رو میزنیم چند لحظه صبر میکنیم بعد از 5 دقیقه اون کلیدو اولی رو خاموش و دومی رو روشن میکنیم حالا میریم تو اتاقی ک لام ها وجود دارند اون لامپی ک روشنه تکلیفش مشخصه بابت 2 لامپ دیگه هم دست میزنیم به لامپ ها اونی ک حرارت داره و گرمه مربوط به پریزی میشه ک اول روشن کردیم لامپ سوم هم ک به خودی خود مشخص میشه مال کدوم پریز بوده..دیدی چه راحت!!1حالا جایزه من چیه؟؟؟
مهدی محمودی
۰۹:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
حالا فرض کنید لامپها کم مصرف یا LED هستن وبا روشن گذاشتنشون داغ نمیشن
حالا بگید چطور میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید مقدم
۰۳:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
مرحله اول پریزها : 0-1-0
مرحله دوم: 1-1-0
مرحله سوم: 0-1-0
به اتاق میرویم چراغی که تک میزند کلید وسطی هست.
در صورتی که 2 تا چراغ باقیمونده خاموش باشه دست میزنیم اونی که گرمتره کلید سمت راستی هست و اون یکی سمت چپ. حال در صورتی که 2 تا چراغ باقیمونده روشن باشه اونی که داغتره کلید سمت چپه و اون یکیم کلید سمت راسته .امیدوارم متوجه شده باشید .کادومو به این شماره بفرستید 09125432758
abs
۱۴:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
خوشم میاد که همه یک نظر دادن
محمد منصوری
۱۰:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
قابل توجه دوستانی که جواب راگفته اند . اگر هوا سرد باشد و لامپ ها از نوع کم مصرف لامپ دیگر گرم نمیشود .
وحید
۲۱:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
دوستان گفتن دیگه.اول یه چراغ رو 10 دقیقه روشن میکنیم.بع اونو خاموش میکنیمو و یکی دیگه رو هم روشن میکینم و به اتاق لامپها میریم اونی روشنه کلید دوم.اونی که گرمه کلید اول.و اونی که سرده کلید آخر است
حمید رضا
۱۴:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
کلیدی را میزنیم و بعد از چند ثانیه آن را خاموش میکنیم و کلید دیگری میزنیم و وارد اتاق لامپ ها میشویم . آن لامپی که روشن است مربوط به کلید دوم است و با لمس دو لامپ خاموش آنکه گرم است مربوط به کلید اول است و خود به خود کلید سوم به لامپ خاموش سرد مربوط میشود .
javad
۱۰:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
ازپنجره نگاه می کند
محمدمهدی
۱۰:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
1- اونی که روشن است که معلوم است چون کلیدش زده شده
2-اون چراغی هم که خاموش است باز هم معلوم است .
3-اما کلیدی که یک بار روشن و خاموش شده مربوط به چراغی می شود که خاموش است ولی هنوز گرم می باشد.
behnam
۱۱:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
یکی از چراغهارو کلا روشن میذاریم- یکی رو برای مدتی روشن سپس خاموش میکنیم تا دمای لامپ بالا بره - یکیشم کلا روشن نمیکنیم- بعد میریم اتاق بغلی خوب یکی که روشنه یکی هم کمی داغ شده یکی هم که خاموشه
آقا سجاد
۱۹:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام.
جواب:خب کلید وسطی واسه چراغ وسطیه،روشن میکنیم بعد یکی از کلید ها را زده و بعد به اتاق می ریم وسطی که خب معلوم،اونی روشنه که مال همون کلیدی که زدیم اونی که خاموش برمی گردیم به اتاق روشنش می کنیم..
mamad
۱۷:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
ممکنه کلید صلیبی باشه و اون سه لامپ هم با هم سری یا موازی باشند که با هر سه کلی میشه لامپ ها رو روشن وخاموش کرد...
mohammad
۱۵:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام دوستان آخه معما به چه دردي مي خوره براي سرگرمي خوبه ولي مشكل كسي رو حل نمي كند بجاي اينكارها يك بخش مربوط به تست هاي روانشناسي بگذاريد كه مشكل بخش بزرگي از دانشجو ها رو حل كنه و اين همه تو سايتهاي مختلف با هزينه هاي بالا سرگردون نباشند كه يك تست ساده روانشناسي رو پيدا كنند با تشكر از اينكه به نظر ما گوش مي دهيد
مختار
۱۴:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
پاسخ بسیار ساده است .
کلیدی را میزنیم و بعد از چند ثانیه آن را خاموش میکنیم و کلید دیگری میزنیم و وارد اتاق لامپ ها میشویم . آن لامپی که روشن است مربوط به کلید دوم است و با لمس دو لامپ خاموش آنکه گرم است مربوط به کلید اول است و خود به خود کلید سوم به لامپ خاموش سرد مربوط میشود .
علی اربابیان
۱۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
ابتدا وارد اتاق کلید ها شده و کلید1را روشن میکنیم و بعد از چند دقیقه کلید را خاموش و کلید 2 را روشن میکنیم وارد اتاق چراغ ها شده و چراغی که روشن است مر بوط به کلید 2میباشد آنگاه با دست چراغ ها را لمس کرده و آنی که گرم تر است مربوط به کلید 1 میباشد و آنی که سرد تر است مربوط به کلید 3 میباشد
اعتبار
۱۲:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خوب جواب ان ساده است
اول یکی از کلید ها را می زنیم و سپس 2 دقیقه صبر میکنیم دوبار کلیده زده شده را به حالت اول بر میگردانیم و سپس یکی از کلیدهای دیگر را میزنیم و سپس به داخل اتاق می رویم. چون سه لامپ داریم الان باید یکی از لامپ ها روشن شود چون یکی از کلیدها را زدیم پس ان مشخص میشود حالا مشکل در دو لامپ خاموش بقیه است حال به یکی از انها دست میزنیم اگر گرم بود مشخص می شود که کلیدی را که اول زدیو و خاموش کردیم مر بوط به اونه اما اگه سرد بود مربوط به کلیدی است که به ان دست نزدیم.به این ترتیب جواب حل می گردد. جایزم یادتون نره
اعتبار نقدی 23ساله دانشجوی ارشد دانشگاه تهران.
مهدی
۱۲:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
با سلام.جواب معما اینه که اول کلیدی را به دلخواه روشن می کنیم،برای مدتی مثلاً یه ربع صبر می کنیم سپس کلید دیگری را زده و بلافاصله به اتاق لامپ ها می رویم لامپ ها را لمس می کنیم هر کدام که داغ تر بود کلیدش همان اولی است که روشن کردیم.پس لامپ دیگری که روشن است کلیدش،کلید دومی است که زده بودیم و در نهایت کلیدی را که نزده بودیم متعلق به لامپ خاموش است به همین سادگی.با تشکر از سایت خوبتون.
کیامرث علی یاری
۱۰:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
جواب معمای دو اتاق و سه چراغ:
ابتدا دو چراغ را روشن میکنیم وبعد از مدتی یکی از آنها را خاموش کرده وسریعا به اتاق چراغها می رویم.
1- اونی که روشن است که معلوم است چون کلیدش زده شده
2-اون چراغی هم که خاموش است باز هم معلوم است .
3-اما کلیدی که یک بار روشن و خاموش شده مربوط به چراغی می شود که خاموش است ولی هنوز گرم می باشد.
spider
۱۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اول یکی از چراغ ها را روشن میکنیم و چند لحظه منتظر میمانیم و بعد خاموش میکنیم بعد کلید دوم را میزنیم و وارد اتاق می شویم لامپی که روشن است مربوط به کلید دوم است و لامپی که داغ است مربوط به کلیدی است که قبلا روشن کرده بودیم و لامپی که خاموش است وسرد هست مربوط به کلید آخر هست که به آن دست نزدیم.
مهدي يزداني مقدم
۰۹:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
در اتاق كليدها يك كليد را روشن ميگذاريم كليد بعدي را مدتي روشن و سپس خاموش ميكنيم و كليد سومي را دست نميزنيم---به اتاق لامپها ميرويم آنكه روشن است معلوم است آنكه گرمتر است كليد دوم است انكه كه سرد است كليد سوم
احسان
۱۹:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
میشه یکی رو روشن کرد و بعد از مدتی خاموش کرد.
بعد آن یکی را روشن کرد.
به اتاق می رویم و چراغی که داغ است چراغی است که ابتدا روشن کردیم.
آنکه سرد است چراغی است که روشن نشده و چراغی که روشن است کلید دومی است.
حامد
۱۹:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
این ک خیلی سادست...اول یکی از کلید ها رو میزنیم چند لحظه صبر میکنیم بعد از 5 دقیقه اون کلیدو اولی رو خاموش و دومی رو روشن میکنیم حالا میریم تو اتاقی ک لام ها وجود دارند اون لامپی ک روشنه تکلیفش مشخصه بابت 2 لامپ دیگه هم دست میزنیم به لامپ ها اونی ک حرارت داره و گرمه مربوط به پریزی میشه ک اول روشن کردیم لامپ سوم هم ک به خودی خود مشخص میشه مال کدوم پریز بوده..دیدی چه راحت!!1حالا جایزه من چیه؟؟؟