سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايتاليا در اقدام نظامي عليه سوريه بدون مجوز سازمان ملل شرکت نخواهد کرد

نخست وزير ايتاليا هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه را بدون مجوز سازمان ملل متحد رد و تاکيد کرد ايتاليا در اين برنامه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، "انريکو لتا" در گفتگوي اختصاصي با برنامه گفتگوي صريح اين شبکه گفت: در نشست گروه بيست ما سندي را امضاء کرديم که بسياري از کشورهاي جهان ازجمله کشورهاي اروپايي، استراليا، کانادا، کره جنوبي، ژاپن و آمريکا آن را ارائه کرده و درباره آن بحث کرده بودند زيرا به نظر من، ضروري است واکنشي بسيار بزرگ و آشکار به اتفاق رخ داده در سوريه در بيست و يکم اوت ( استفاده از تسليحات شيميايي) بروز کند. ايتاليا از اين موضع حمايت مي کند. سندي که ما امضاء کرده ايم کاملا روشن است. در اين سند رويداد رخ داده در سوريه محکوم شده است. فکر مي کنيم کشورهايي از قبيل فرانسه ،آمريکا و کشورهاي ديگر که مي خواهند در واکنش به اين رويداد به زور متوسل شوند مي توانند اين کار را با توجه به رويه هاي سازمان ملل متحد انجام بدهند. ما خواهان آن هستيم که سازمان ملل متحد در اين زمينه اقدام کند. کشورهاي ديگري که اين سند را امضاء کرده اند همين نظر را دارند. نبايد گامهاي برداشته شود که سازمان ملل متحد کنار گذاشته شود. براي ورود به اين حوزه بايد مجوز سازمان ملل متحد وجود داشته باشد. ايتاليا با مجوز سازمان ملل متحد در جنگ افغانستان و لبنان شرکت کرد. فعلا موضع ما اين است و موضع گيري آتي ما به شرايط آتي بستگي خواهد داشت. مسئله سوريه بسيار مهم است. بدون مجوز سازمان ملل متحد، غيرممکن است ايتاليا درباره سوريه نقشي ايفا کند. پيداکردن راه حل براي سوريه آسان نيست. مسئله سياه و سفيد نيست.

وي در ادامه افزود: آمريکا و اتحاديه اروپا بايد درباره سوريه در کنار هم باشند. اين کشورها نبايد اجازه بدهند اختلافهايي که در سالهاي اخير بروز کرده است بار ديگر پيش بيايد. من به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا اعتماد دارم. به نظر من، پس از سندي که امضاء کرديم ( در نشست گروه بيست در سن پطرزبورگ) احتمال اقدام نظامي عليه سوريه کاهش يافته است زيرا چارچوبي براي اجماع کلي بوجود آورده ايم. ما شرايط بوجود آورديم تا مانع از تقابل مواضع اروپا و آمريکا شويم. من از اين نتيجه راضي هستيم. اختلاف نظرهايي ميان کشورهاي اروپايي وجود دارد. اين اختلافها در برخورد با مشکلات اقتصادي و بدهي کشورهاي اروپايي نيز کاملا مشهود است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.