سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال مخالفت سناتورهاي دموکرات با حمله به سوريه

کارشناس سياست هاي داخلي آمريکا در فرانسه گفت احتمال آنکه مجلس سناي آمريکا با اکثريت دموکرات به حمله به سوريه راي ندهد، وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ سوفيان الصباغ تحليلگر مسائل آمريکا گفت باراک اوباما امروز چاره اي جز کسب مجوز کنگره براي جنگ ندارد و به علت مواضع جنگ طلبانه ماه اوت خود امروز مجبور است از کنگره مجوز لازم را براي حمله بگيرد. دستيابي به راي کنگره براي مداخله ضروري است زيرا بر اساس نظرسنجي ها اين تصميم بسيار نامردمي و نامحبوب است اما وي مي خواهد وجهه اي مشروع به آن بدهد. 

اين کارشناس ادامه داد شايد فقط به راي مجلس سنا براي حمله اکتفا شود زيرا در آمريکا کنگره براي تصميمات مرتبط با سياستهاي خارجي مرجع معتبرتري به شمار مي رود. اگر اوباما در مجلس سنا بتواند راي مثبت بگيرد، به احتمال زياد به همان  اکتفاخواهد کرد به خصوص آنکه او مي داند نمي تواند به آساني حمايت مجلس نمايندگان را براي راي مثبت جلب کند. 

اين کارشناس ادامه داد خطر اصلي اين است که مجموع کنگره يعني مجلس نمايندگان ومجلس سنا راي ندهد و فقط مجلس سنا راي دهد. در اين صورت  اوباما ممکن است متحمل شکست سياسي سنگيني شود. سناتورها و نمايندگان همگي مي دانند که در ماه نوامبر آينده  انتخابات مياندوره اي برگزار خواهد شد و تمايلي به شکست در انتخابات ندارند.

 به همين علت شايد حتي نمايندگان دموکرات در سنا نيز به حمله راي ندهند. گرايشهاي راست و چپ  افراطي در دو مجلس به شدت با مداخله نظامي مخالفت مي کنند و در اين نبرد با يکديگر متحد شده اند تا جلوي جنگ طلبي اوباما را بگيرند. 
برچسب ها: حمله ، سوریه ، احتمال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.