سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

جشن برداشت انار با حضور باغداران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرمی گفت: جشن برداشت انار در این شهرستان با حضور باغداران پرتلاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / میر ‌نور‌الدین شارعی اظهار داشت: شهرستان گرمی دارای اقلیم متفاوت از مناطق معتدل سرد و تقریباً گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است و این شرایط آب و هوایی امکان تنوع کشت انواع محصولات زراعی و باغی را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی گفت: از جمله محصولات قابل کشت از گندم و جو گرفته تا برنج و انواع حبوبات، صیفی‌جات و اکثر درختان میوه سردسیری است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرمی افزود: در این راستا منطقه حاشیه دره‌رود به لحاظ داشتن آب و هوای ویژه نقش میکروکلیما داخل شهرستان با آب و هوای نیمه‌گرمسیری امکان کشت و توسعه محصولات نیمه‌گرمسیری از جمله انار و انجیر را فراهم کرده است.

شارعی گفت: در این منطقه حدود 50 هکتار باغات انار و انجیر از قدیم‌‌الایام وجود داشته و در سال‌های اخیر با ترویج و تشویق باغداران شهرستان توسعه یافته است.

وی یادآور شد: برگزاری جشن برداشت انار در محل انار‌خیز منطقه می‌تواند نسبت به ترویج و تشویق باغداران برای رسیدن به اهداف عالی‌تر گام موثر باشد.

شارعی ضرروت استفاده از منابع آب و خاک موجود و همچنین ایجاد تنوع کشت محصولات باغی و زراعی را با توجه به قابلیت‌های موجود منطقه از اهداف مهم در توسعه بخش کشاورزی گرمی اعلام کرد.

وی ضرورت تغییر ارقام بومی انار و اصلاح باغات موجود برای بهبود کیفی و کمی محصول انار را ضروری اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرمی در ادامه از توسعه کشت انار در منطقه و در اراضی شیب‌دار و کم بازده خبر داد و گفت: این امر در سال‌های اخیر مورد توجه باغداران بوده استب/.

برچسب ها: گرمی ، جشن ، برداشت ، انار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.