سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت 2 صحنه در یک تصویر ؛

با يك قابليت جديد در گوشي هاي هوشمند آشنا شويد

قابليت جديد در گوشي هاي هوشمند به شما اجازه مي دهد تا همزمان توسط دو دوربين جلو و عقب گوشي لحظه اي را ثبت كنيد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این روزها اکثر طرفداران عکاسی به همان دوربین تلفن همراه‌شان بسنده می‌کنند. در واقع نه تنها با دوربین گوشی هوشمند می‌توان به آسانی عکس گرفت بلکه با توجه به باز شدن پای لنز‌ها و سنسور‌های قدرتمند و باکیفیت به اسمارت فون‌ها در کنار امکانات هیجان‌آور، کاربران آماتور دلیلی بر صرف هزینه‌ای گزاف برای خرید یک دوربین دیجیتال جداگانه نمی‌بینند.


با توجه به همین موضوع سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز می‌کوشند تا قابلیت‌های عکاسی محصولات خود را به موازات توانایی‌هایی دیگر آن هر چه بیشتر تقویت کنند، اما تا امروز حتی دوربین‌های سنتی هم از یک امکان محروم بوده‌اند. امکانی که حالا روی اپتیموس جی پِرو قرار گرفته است.


تاکنون عکس‌ها همیشه گویای صحنه‌ای بودند که عکاس شکار می‌کرد و حالت و احساس نهفته در چهره عکاس صحنه بی‌نظیری بود که در تمام طول تاریخ از دست رفته محسوب می‌شد، اما حالا قابلیت Dual recording برای همیشه این فقدان تاریخی را به خود تاریخ سپرده است. با استفاده از این ویژگی می‌توان حین فیلمبرداری یا عکسبرداری توسط دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی فول اچ دی گوشی، دوربین جلویی یک مگاپیکسلی آن را هم روشن و توسط آن از خود عکاس هم عکس گرفت. هر دو عکس یا فیلم در قالب یک فایل روی حافظه گوشی ذخیره می‌شود. این ویژگی بسیار مناسب عکاسی از کودک دلبند پدر و مادری است که برای اولین بار دیده می‌شود، به حرف در می‌آید یا راه می‌افتد. سال‌ها بعد وقتی آن کودک بزرگ شد می‌تواند ‌غیر از مشاهده عکس یا فیلم اولین‌های زندگی خود، حس پدر و مادرش در حین شکار این صحنه را نیز مشاهده کند و لذت مضاعفی ببرد؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی که تا امروز نظیر نداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۱۳:۴۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
این قابلیت برای اولین بار روی گلکسیs4 بود که بعدا ازش کپی کردن
مهدی
۱۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
بابا گلکسی اس 4 هم چنین امکانی داره
این که چیز شاخی نسیت.