سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترس و عدم اعتماد يكي از كاستي‌هاي دختر امروز

دختران امروز با وجود شرايط منحصر به فرد خود از جمله تحصيلات عاليه، اشتغال و توانايي ديگر اما باز نيازمند توجه مسئولان امر هستند تا آن طور كه بايد و شايد بتوانند خود و قابليت‌هايشان را آشكار كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دختران در جامعه و فرهنگ ما از جايگاه رفيع و ارزنده‌اي برخوردار هستند و در اغلب اوقات به عنوان چشم و چراغ خانه از آن ياد مي‌شود. اما همين عزيز كردگان هميشگي خانه هم همچون ديگر افراد نيازهايي دارند كه بايد به آنها توجه شود.
عبدالله اميدي جامعه شناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، درباره نياز دختر امروز گفت: انسان‌ها در هر شرايطي نيازهاي مخصوص خود را دارند كه شامل توجه به فشارهاي رواني، نيازهاي اجتماعي و نياز جسمي است كه براي برطرف شدن آن بايد كوشيد.
به گفته اين جامعه شناس براي مثال مجموعه نيازهاي افراد متعدد است و شامل نياز جسمي آدم‌ها از جمله خوراك، مسكن و ... است، همچنين نياز رواني همچون همچون مورد احترام قرار گرفتن، توجه، ارزش قائل شدن براي همه افراد از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، در ضمن برطرف كردن نياز اجتماعي كه افراد علاقه‌مند به ارتباط با ديگران هستند.
اميدي افزود: هر جامعه‌اي كه بتواند بستر ارتباط را ايجاد كند و براي افراد عزت نفس قائل باشد و به اين ترتيب نياز افراد برآورده شود فرد به آرامش نسبي رسيده و نيازهايش برطرف مي‌شود در غير اين صورت آستانه بيماري رواني، خشم، سرخوردگي، افسردگي و ديگر ناهنجاري‌ها افزايش مي‌يابد.
اين جامعه شناس با بيان اينكه ازدواج يك اتفاق است كه به فرد كمك مي‌كند تا نيازهاي رواني، اجتماعي و جسمي خود را برطرف كند، خاطر نشان كرد: ازدواج مقوله‌اي است كه افراد از كودكي درباره آن روياپردازي مي‌كنند، فرد وقتي ازدواج مي‌كند تا بتواند نيازهاي خود را برطرف كند و به اين ترتيب به عزت نفس، ارتباط بهتر و آرامش نسبي دست يابد آن هم به اين دليل كه ازدواج مجموعه‌اي از برطرف سازي نيازهاي فرد است.
اين جامعه شناس در پاسخ به سؤالي مبني بر سن ازدواج و مشكلات ناشي از آن كه به نوعي دختران را از ازدواج ترسانده است، افزود: وقتي دختران با مشاهده مشكلات ناشي از ازدواج و وجود افزايش آمار طلاق در جامعه از ازدواج سر باز زده و زير بار چنين مسئوليتي نمي‌رود به اين معني است كه مطمئن هستند طرف مقابل با توجه به شرايط اقتصادي و تورم موجود در جامعه توانايي ايجاد شرايط مطلوب زندگي را نخواهند داشت.
به گفته اين جامعه شناس متأسفانه شرايط ايجاد ازدواج موفق به عنوان يكي از نيازهاي دختران امروز، راهكار دست من و شما نيست، بلكه بايد سياستمداران و مسئولان امر با ايجاد بسيتر مناسب زمينه را براي ايجاد مسكن مناسب و اشتغال مطلوب مهيا كرد و امكان تفريح را ايجاد كنند تا در چنين شرايطي دختران و پسران با امنيت بيشتر بتوانند تصميم‌گيري كنند.
اميدي ريشه سر باز زدن از ازدواج را عدم امنيت اقتصادي و اعتماد داشت و افزود: امروزه حتي مردم تمايل به بچه دار شدن ندارند ديگر چه برسد به ازدواج آن هم به اين دليل كه توانايي تأمين خرج  و مخارج آن را ندارند ديگر چه برسد به ازدواج و تشكيل زندگي براي مثال اگر شما در شب تاريك احساس امنيت نكنيد راه نمي‌رويد بالطبع ترس موجب اجتناب از حركت و تصميم گيري مي‌شود./ف
برچسب ها: ترس ، اعتماد ، دختر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.