سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضمن تبریک ادامه حضور کشتی در بازیهای المپیک

صالحی: مسوولیت سنگینی پیش روی جامعه کشتی قرار دارد

سرپرست وزارت ورزش و جوانان ادامه حضور کشتی در عرصه بازیهای المپیک را به جامعه ورزش ایران و بویژه خانواده بزرگ و افتخار آفرین کشتی ایران تبریک گفت.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری با ابراز خوشحالی از حفظ کشتی در بازیهای المپیک تصریح کرد: جای مسرت و خوشحالی بسیار است که کمیته بین المللی المپیک در اجلاس اخیر خود در بوینوس آیرس و در رقابت برای ماندگاری در المپیک با دو رشته بیسبال و اسکواش، رای به ادامه حیات کشتی در بازیهای المپیک داد. بی شک کشتی بعنوان رشته ای کهن و اساطیری، ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورها و از جمله بازیهای المپیک دارد. بدون شک تصور المپیک بدون رقابت های کشتی نیز بسیار برای دوستداران این رشته در سطح جهان سخت می نمود و خوشحالم که با دیپلماسی فعال ورزش و از جمله مشارکت کشورهای کشتی خیزی چون ایران، روسیه و امریکا، کمیته بین المللی المپیک نیز در نهایت مجاب شد که رای به استمرار حضور کشتی در بین رشته های المپیکی بدهد.

صالحی در ادامه پیام تبریک خود آورده است: بدیهی است کشتی بعنوان ورزشی ملی و آیینی که طی سالها افتخارات تابناکی را برای ورزش ایران رقم زده و پهلوانان و جوانمردان بزرگی چون پوریای ولی و غلامرضا تختی را به ورزش ایران و دنیا معرفی کرده است، باید با قدرت تمام به راه سرافزاری و بالندگی خود در جهان ادامه دهد. نتایج خوب و مشعشع کشتی ایران در بازیهای المپیک لندن، مسوولیت دست اندرکاران و اصحاب کشتی را در جهت استمرار این موفقیت ها دوچندان کرده است و بنده ضمن خوشحالی از این اتفاق خوب و مبارک و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راه حفظ کشتی در المپیک، بزرگی و پیروزی قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد ایران را در رقابت های جهانی پیش روی بوداپست مجارستان، از خداوند منان خواستارم./زر
برچسب ها: صالحی ، ورزش ، کشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.