سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالاخره کدام شرکت غرفه برتر شد؟

گاف بزرگ برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو مشهد+سند

نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته مشهد در حالی به بزرگترین نمایشگاه خودرو ایران در سالهای اخیر تبدیل شده، که به نظر می رسد هنوز بسیاری از استانداردها و چارچوب های منطقه ای و بین المللی برپایی نمایشگاه در آن مشاهده نمی شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «پرشین خودرو»، این نمایشگاه که از تاریخ پنجم لغایت هشتم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهر مشهد برپا شده بود با یک گاف بزرگ و یا یک پدیده کم نظیر مواجه بود که به نظر می رسد در تاریخ برگزاری نمایشگاهها مسبوق به سابقه نیست.

بنا بر این گزارش، مسوولان برگزاری این نمایشگاه در روز پایانی برپایی نمایشگاه در یک اقدام عجیب، به طور همزمان چندین غرفه را به عنوان غرفه برتر معرفی کرده اند که این موضوع نوعی سردرگمی را در بین این شرکت ها به وجود آورده و انتشار اخبار مرتبط با این موضوع به طور حتم نوعی دوگانگی را در ذهن بازدیدکنندگان و مخاطبان به وجود خواهد آورد.

خبرنگار «پرشین خودرو»، با پیگیری و پرسش از چند کارشناس برپایی نمایشگاه مرسوم بودن و یا نبودن این رویه را جویا شد و اکثریت قریب به اتفاق آنان اتخاذ چنین رویکردی را در برپایی نمایشگاه کاملا نادرست اعلام می کردند. به اعتقاد آنان معمولا در تمام نمایشگاهها تنها یک غرفه را با در نظر گرفتن مجموعه شرایط به عنوان غرفه برتر معرفی کرده و به سایر شرکت های حاضر در نمایشگاه نیز با اهدای لوح تقدیر و یا تندیس ویژه نمایشگاهها تجلیل به عمل می آورند.

اکنون به نظر می رسد مسوولان برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد عکس موضوع عمل کرده اند و یا برای راضی نگه داشتن تمام شرکت کنندگان و جلب توجه آنان برای حضور در دوره های بعدی طی سالهای آینده، دست به چنین ابتکاری زده اند تا جایی که برخی از شرکت کنندگان که به عنوان غرفه برتر شناخته شده اند این امر را مذموم قلمداد و نسبت به این رویکرد اعتراض دارند.

چه بسا به نظر می رسد برخی از شرکت ها با هدف دستیابی به عنوان برترین غرفه نمایشگاه از ماهها قبل برنامه ریزی های گسترده ای را در دستور کار خود قرار می دهند و با صرف هزینه های سنگین طراحی غرفه، پاسخگویی به بازدیدکنندگان، نوآوری در محصول، تبلیغات محیطی و یا ارائه هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه حاضر می شوند، اما در نهایت با معرفی همزمان چند غرفه به عنوان غرفه برتر تمام تلاش های قبلی آنها بی ثمر خواهد ماند.

این در حالی است که در تمام لوح تقدیرها عبارت «غرفه برتر در زمینه تخصصی» و یا «تکریم مشتریان» قید شده است. حال آنکه مسوولان برگزاری این نمایشگاه می توانستند با در نظر گرفتن مجموعه شرایط یک غرفه را به عنوان غرفه برتر معرفی کرده و با ایجاد یک فضای رقابتی و کاملا هدفمند زمینه رقابت گسترده غرفه داران در دوره های آینده برپایی این نمایشگاه را فراهم کنند. به طور حتم با این رویکرد بر جذابیت های این نمایشگاه در سالهای آینده افزوده می شد.

با در نظر گرفتن تمام این شرایط، اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی مسوولان برپایی بزرگترین نمایشگاه خودرو کشور را نه تنها با هیچ دلیلی نمی توان توجیه کرد، این موضوع در ذهن بسیاری از ناظران تداعی می شود که جنبه های اقتصادی برپایی نمایشگاه بر کیفیت آن ارجحیت داشته است. حال باید دید برگزارکنندگان این نمایشگاه چگونه این عمل را توجیه و یا از دیگر شرکت کنندگان دلجویی خواهند کرد.












برچسب ها: نمایشگاه ، خودرو ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
نمایشگاه بسیارخوبی بود و می تواند به یکی از بهترین نمایشگاهها در خاورمیانه تبدیل شود که این نشان از ظرفیت خوب شهرستانها دارد کاش علاوه بر این انتقاد سازنده یک گزارش تصویری نیز تهیه می کردید کمتر نظیر این نمایشگاهها در کشور می باشد و شاید بتوان به جرات گفت از نمایشگاه دیگر شهرها پیشی گرفته است