سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کانون سراسري انبوه سازان:

طرح "مسکن مهر" بايد به سرعت کامل شود/بخش خصوصي مي تواند در توسعه ساخت مسکن کمک کننده باشد

رئيس کانون سراسري انبوه سازان با تاکيد بر ضرروت ضرورت واگذاري تصدي گري حوزه مسکن به بخش خصوصي گفت : طرح مسکن مهر بسيار بزرگ و ارزشمند است که دستاوردهاي بي نظير هم دارد اما بايد به سرعت تکميل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ايرج رهبر گفت: وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم نيز به استفاده از توانمندي هاي بخش خصوصي تاکيد دارد و مخالف طرح مسکن مهر نيست.

وي افزود: عباس آخوندي انتقادهايي دارد که در باره روش تامين  تسهيلات اين بخش بوده است .

وي  گفت: بخش خصوصي مي تواند در توسعه ساخت مسکن و جذب تصدي کامل شهرک سازي به دولت کمک کند.

ايرج رهبر اظهار داشت : طرح مسکن مهر يکي از روش هاي موثر براي ساماندهي توليد و عرضه مسکن است و قانون آن سال 78 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.

وي گفت : افزايش توليد مسکن به افزايش اشتغال زايي کمک کرده و در جهت تامين نياز جامعه است.

رئيس کانون سراسري انبوه سازان مسکن با بيان اينکه بخش مسکن مهر براي اقشار کم درآمد و مهار قيمت با نزديک کردن ميزان عرضه به تقاضاي مسکن اجرايي شده است ، افزود:  براي مسکن همه اقشار بايد طرح ريزي کنيم.

ايرج رهبر ميزان نياز مسکن را ساخت سالانه يک ميليون و دويست تا يک ميليون و 500 مسکن در سال غير از نياز انباشته شده اعلام کرد و گفت : طرح مسکن مهر بهترين و راحت ترين شرايط را براي خانه دار شدن فراهم کرده است.

وي افزود : صاحب مسکن شدن با آورده 8 تا 17 ميليون تومان و خريدن خانه اي 75 متري پيش از اين قابل تصور نبود.

ايرج رهبر گفت: طرح مسکن مهر با همت دولت دهم اجرايي شد بايد به سرعت کامل  واگذار شود.

وي يکي از مشکلات مسکن مهر را تاخير برخي دستگاههاي اجرايي و تامين تاسيسات زيربنايي اعلام کرد و گفت : اگر خدمات تلفن ، آب و برق و گاز  با تاخير فراهم شود ، واگذاري ها را نيز به تاخير مي اندازد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مرضیه
۱۵:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سلام علیکم.
اینجانب یکی ازده هزار متقاضی پروژه فاز 5 مسکن مهر پردیس که بواسطه بی برنامگی پیمانکاران هم اکنون بیش از یکسال است سرگردان و بلاتکلیف می باشم و در طول این نه ماه به اندازه یک مثنوی حرفهای ضد و نقیض و دروغ از زبان مسئولین شنیده ام که مستندات همگی در آرشیو روزنامه ها و خبرگزاریها موجود میباشد. در اینجا مواردی را جهت استحضار و پیگیری موارد اعلام میدارم:
1- شرکت عمران پردیس درحالی اطلاعیه شماره 13 خود را مبنی بر واریز بیش از 90% سهم آورده متقاضی(30 میلیون تومان) در سایت رسمی خود منتشر کرده که از حساب متقاضیان فاز 5 بیش از 20% برداشت نشده است ، و سهم آورده متقاضیان بلااستفاده در حساب ها مانده است و از طرفی روند اجرای پروژه فاز 5 توسط شرکت انبوه سازان که سابقه خوبی در اجرای فاز 9 نداشته، بسیار کند می باشد لذا این نگرانی در بین متقاضیان بوجود آمده که این کم کاری باعث از دست دادن زمان، بالا رفتن قیمت مصالح و متعاقب آن بالا بردن سهم آورده متقاضی شود. که این نگرانی ها به حقیقت پیوست و باعث بالارفتن سهم آورده متقاضی از 27 میلیون به 32 میلیون شده است و با اینکه باز هم سخن از افزایش قیمت در میان هست.

2- مسئولین شرکت انبوه سازان، دلیل کندی عملیات ساخت و ساز در این پروژه را شرایط سخت زمین و سنگلاخی بودن آن عنوان کرده اند. در این صورت قدر مسلم برای تحویل به موقع واحدهای فاز 5 نیاز به بکارگیری ماشین آلات، پیمانکاران و کارگران مضاعف می باشد در صورتی که کم کارترین پروژه فاز 5 می باشد و ضمناً سنگی بودن زمین در فاز 11 هم بوده است اما هیچ خللی در روند اجراء توسط پیمانکار خارجی بوجود نیامده است.

3- نامشخص بودن زمان تحویل واحدهای فاز 5 و وجود ابهام در روند ساخت و ساز آن، موجب سردرگمی متقاضیان و به نتیجه نرسیدن برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ایشان گردیده است به نحوی که بسیاری از ثبت نام کنندگان این پروژه با مشقت و سختی فراوان این مقدار سهم آورده را فراهم کرده و خیلی از زوج های جوان منتظر این خانه ها برای تشکیل زندگی و ازدواجشان رو موکل به زمان تحویل این خانه ها کرده اند در حال حاضر در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند.

با توجه به موارد بالا اینجانب ، به نمایندگی از کلیه متقاضیان و ثبت نام کنندگان این پروژه، ضمن اعلام اعتراض خود به نحوه اجرا و روند بسیار کند و نامناسب عملیات ساخت و ساز در این پروژه و عدم جدیت در پیگیری مشکلات توسط شرکت انبوه سازان و اعلام نکردن زمان مشخصی برای تحویل خانه ها و همش دادن وعده و وعیدهای توخالی اعلام می داریم و از شما ، صمیمانه تقاضا داریم، با پیگیری و انعکاس این موضوع کمک بزرگی به 10000 خانواده مستاجر نمائید.