سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود وضعیت صنعت دارویی؛

در گرو نظم‌دهی به حوزه سیاست ملی جامع‌نگر کشور

چنانچه انسجام زنجیره دارویی حفظ نشود با تغییر مدیریت‌ها سلیقه‌ای در این حوزه عمل خواهد شد.

دکتر محمود فاضل، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه تمام اتفاقات حوزه دارویی اعم از مطالبات و ایرادات با نظم‌دهی به حوزه سیاست ملی جامع‌نگر کشور شکل می‌گیرد بیان داشت:‌  اگر غیر از این سیاست‌ها تدوین شود جزیره‌ای عمل کرده و انسجام و وحدت از بین خواهد رفت. 

وی با بیان اینکه نیازمند سیاست دارویی مدون قابل انعطاف و سیال هستیم گفت: سیاست ملی دارویی کشور باید منبعث از سیاست نظام سلامت با حضور تمامی مسئولان مربوطه باشد تا امکان تغییرات به حداقل کاهش یابد. 

وی همچنین به گردش مالی بیش از 5 هزار میلیارد تومان سال 91 در حوزه دارو اشاره کرد و اظهار داشت:‌ 70 میلیون دلار داروی آزاد شده از گمرک بخش کوچکی از بازار دارویی را اشباع می‌کند و نیازمند سیاست‌های مستمر برای بهبود اوضاع دارویی هستیم. 

وی همچنین با اشاره به همکاری بخش خصوصی در این حوزه خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی آمادگی کامل دارد تا نظام تجربه، توان و دانش خود را در اختیار نظام سلامت و حوزه دارویی بگذارد و همکاری بخش دولتی و خصوصی در کنار هم می‌تواند موجب رخداد اتفاقات مطلوبی باشد. 

به گفته عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی هم‌اکنون بار تمامی اتفاقات نظامی دارویی بر روی بخش خصوصی است. /ح


برچسب ها: دارو ، بیمه ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.