سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم عراق در مخالفت با حمله نظامی علیه سوریه

تظاهراتي در مخالفت با تهديدات آمريکا درباره حمله به سوريه در بغداد پايتخت عراق برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهايي مخالفت خود را با حمله آمريکا به سوريه و هرگونه اقدامات تروريستي اعلام کردند. 
ناديا العبيدي خبرنگار اين شبکه در بغداد در گزارشي در اين باره با اشاره به برپايي اين تظاهرات عليه آمريکا به عنوان سردمدار تروريسم در جهان و محکوم کردن تصميم اين کشور براي حمله به سوريه آمده است: اين تظاهرات به همت کميته مردمي عربي حمايت از سوريه و مقاومت در عراق، جريان دموکراتيک، جنبش ها و گروه هاي ملي گرا و اتحاديه کل سنديکاهاي کارگري در عراق برگزار شد و شرکت کنندگان در آن حمايت کامل خود را از سوري ها اعلام کردند. 
عبدالرضا الحميد رئيس کميته مردمي عربي حمايت از سوريه در عراق که در اين تظاهرات شرکت داشت گفت: افرادي که در اينجا تجمع کرده اند آمادگي خود را براي رفتن به سوريه جهت دفاع از اين کشور اعلام کردند. 
زعيم النصار شاعر و عضو هيأت اتحاديه ادباي عراق گفت: مردم سوريه مي توانند از خود دفاع کنند و مردم عراق نيز از آنها حمايت مي کنند و اگر نياز باشد در دفاع از سوريه به مردم اين کشور کمک مي کنيم. 
رحيم الهابي عضو شوراي اتحاديه سنديکاهاي کارگري در عراق گفت: اتحاديه کل سنديکاهاي کارگري در عراق همه اقداماتي را که آمريکا انجام مي دهد محکوم و تاکيد مي کند مردم سوريه و ارتش اين کشور مي توانند از خود دفاع کنند و به پيروزي دست يابند. 
رحيم الشمري روزنامه نگار عراقي گفت: ما از سوريه و بشار اسد و همه مبارزان عرب حمايت مي کنيم. 
خيال الجواهري دختر شاعر بزرگ محمد مهدي الجواهري گفت: براي اعلام حمايت و همبستگي خود با ملت سوريه به اينجا آمده ايم. ما به خاطر زنان و کودکان سوري و عراقي به اينجا آمده ايم. ما مي دانيم که حمله نظامي چه ويراني هايي به بار مي آورد. اين ويرانگري ها ترکيب جامعه سوريه را تحت تاثير قرار مي دهد و بر روحيه زنان و کودکان نيز تاثيرگذار است. 
صباح المندلاوي رئيس انجمن هنرمندان در عراق گفت: ما هرگونه دخالت خارجي از جانب آمريکا و متحدان آن را به سوريه محکوم مي کنيم. 
ضياء السعدي رئيس کانون وکلاي عراق گفت: بهانه هاي آمريکا براي حمله به سوريه به هيچ وجه براي ما قابل قبول نيست. 
عبدالجليل المهداوي وکيل عراقي گفت: سوريه همچنان دژ محکم و پايدار اعراب باقي خواهد ماند. 
تظاهرکنندگان پلاکاردهايي با خود حمل مي کردند که روي آنها شعارهايي در مخالفت با حمله به سوريه نوشته شده بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.