سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نويسنده "گيسو از چراغ جادو" از جايگاه واقعي نويسنده مي‌گويد

"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده "گيسو از چراغ جادو" از قرار نگرفتن نويسنده در جايگاه واقعي خويش و بازيابي اين جايگاه مي‌گويد.

"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: با اعمال مميزي كتاب توسط ناشران موافق هستم زيرا بار پرهزينه و همچنين بار مسئوليت زيادي را از دوش دولت برداشته و نظارت بر كيفيت توليدات فرهنگي بر عهده خود توليدكننده خواهد بود. 

وي اظهار داشت: استانداردها براي ناشران مشخص شده و توسط وزارت ارشاد در اختيار ناشران قرار گرفته و با توجه به تعاريف استانداردها مي‌دانند توانايي امكان چاپ يا چاپ نكردن كتابي را دارند. 

حسن بيگي خاطر نشان كرد: از مخالفت برخي ناشران تعجب مي‌كنم در صورت نداشتن توانايي نظارت ناشر نبوده و بايد نشرشان را تعطيل كنند كسي كه توانايي رعايت استانداردها را نداشته نبايد به اين كار بپردازد و ناشران با رعايت استانداردها نبايد نگران نظارت بعد از چاپ بر روي كتاب باشند. 

وي ادامه داد: حمايت از توليد و نشر كتاب صورت بگيرد اين حمايت هم حمايت از ناشر هم نويسنده تلقي مي‌شود. اين حمايت‌ها صرفا مادي نبوده و حمايت‌هاي معنوي و عاطفي را نيز شامل مي‌شود. 

اين نيوسنده بيان كرد: فراهم كردن بستر و امكاناتي براي نويسنده لازم است نويسندگان اكنون در جايگاه واقعي خويش قرار نداشته و در جايگاه خود قرار بگيرند. 

وي همچنين از نگارش رماني به نام "گيسو از چراغ جادو" جلد سوم رمان‌هاي صوفي و چراغ جادو و اميرحسين و چراغ جادو خبر داد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.