سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی/

پنجمین جشنواره ورنی در اهر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌‌شرقی از برپایی پنجمین دوره جشنواره ورنی، در روز جمعه 22 شهریور ماه در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگارانان از برپایی پنجمین دوره جشنواره ورنی، در روز جمعه 22 شهریور ماه در شهرستان اهر خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با حضور استان‌های غرب و شمالغرب کشور در شهرستان اهر به عنوان یکی از قطب‌های هنر ورنی بافی برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: این جشنواره یک روزه به صورت رقابتی بوده و داوران به معرفی نفرات برگزیده از میان آثار ارائه شده می پردازند.

محمدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری جنبی جشنواره ورنی اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار ورنی هنرمندان استان‌های غرب و شمالغرب کشور و آثار برگزیده جشنواره در کنار این جشنواره برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات ورنی ارائه شده در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قابل خرید است، اظهار داشت: نمایشگاه ورنی به عنوان یکی از برنامه های جنبی جشنواره، به مدت چهار روز از تاریخ 22 الی 26 شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: از برخی مسئولان ارشد کشوری و منطقه‌ای برای حضور در جشنواره ورنی  دعوت به عمل آمده است.

محمدی یادآور شد: توجه به مشکلات و نیازهای هنرمندان صنایع دستی به منظور شناسایی نقاط ضعف و تقویت هنرمندان و فعالان این عرصه همواره از سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.

وی همچنین معرفی فرهنگ منطقه از طریق صنایع دستی و افزایش منابع درآمدی مردم اهر و ارسباران را از اهداف برگزاری جشنواره ورنی طی پنج دوره برگزاری آن عنوان کرد.
برچسب ها: جشنواره ، ورنی ، اهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.