سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيدحسن خميني در همايش ائمه جمعه:

مبلغ ديني بايد با مردم ارتباط گرفته و آنان را ارتقا دهد/انديشه امام(ره) را با زبان و رفتارتان ترويج كنيد

توليت آستان حضرت امام خميني(ره) با بيان اينکه انديشه امام(ره) را با زبان خود در كنار رفتارتان ترويج كنيد، گفت: موفق‌ترين مبلغين، الزاما عالم‌ترين آن‌ها نبوده‌اند و بايد مبلغ بتواند با مردم ارتباط برقرار كرده و آن‌ها را يك پله بالاتر بياورد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني در بيست و دومين همايش ائمه جمعه سراسر کشور که از صبح امروز (دوشنبه 18 شهريور) در مرقد مطهر امام خميني (ره) در حال برگزاري است، ضمن تبريك دهه كرامت و بزرگداشت ياد امام و فرزندان ايشان و شهداي انقلاب اظهار داشت: سخن گفتن در جمع اهل سخن زيره بردن به كرمان و كار بسيار سختي است.
 
وي با اشاره به حديثي از حضرت امام رضا(ع) در خصوص نماز جمعه بيان داشت: طبق اين حديث حضرت امام رضا(ع) فرمودند: "خداوند نماز جمعه را جعل قرار داد" زيرا مردم در روز جمعه در مساجد دور هم جمع مي‌شدند پس خداوند اراده كرد كه سببي براي امام جمعه پديد بياورد كه وي مردم را موعظه كرده و به طاعت خدا ترغيب كند هم چنين آن‌ها را از معصيت پروردگار ترسانده و آن‌ها را از اين مسئله آگاه سازد كه خداوند چه چيزي را براي دنيا و آخرت آن‌ها در نظر گرفته است.  
 
توليت آستان حضرت امام خميني(ره) افزود: تا اين جاي حديث حضرت امام رضا(ع) هدف و علت نماز جمعه را ترغيب به طاعت خدا، نهي از معصيت الهي و واقف كردن مردم به غايت زندگي و هم چنين اطلاع دادن مردم از مسائل جهان از جمله مسائل سياسي و روز دانسته است.  
 
وي ادامه داد: همه ما در طول زندگي در معرض موعظه‌هايي بوده‌ايم اما همه ما از رفتارها بيش از گفتارها پند گرفته‌ايم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني اظهار داشت: ما از امام خميني(ره) موعظه زباني را به آن صورت نمي‌شنيديم البته روزهاي آخر كه بنده 3 الي  4 بار خدمت ايشان مي‌رسيدم هر بار به من تاكيد مي‌كردند كه روحاني شوم چرا كه خير دنيا و آخرت در آن است و معتقدم بودند كه دنيايش را مي‌بيني و آخرتش را هم خواهي ديد.  
 
توليت آستان حضرت امام خميني(ره) خطاب به ائمه جمعه سراسر كشور تصريح كرد: مردم از رفتار فرد متخلص به آثار اسلامي چون براده‌هاي آهن در كنار آهنربا تأسي مي‌گيرند، بنابراين رفتار شما بايد سراسر پند و درس باشد.
 
وي اظهار داشت: موعظه، لازمه و حكمت اصلي خطبه‌هاي نماز جمعه است و شرط تاثير آن اين است كه دل‌هايمان را صاف كنيم در غير اين صورت كلاممان اثري نخواهد داشت.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني ادامه داد: مشكلي در ساختار تحصيلي ما وجود دارد به طوري كه تناسبي بين آموخته‌ها و انتظارات وجود ندارد زيرا ما روحاني نياز داريم كه دست مردم را گرفته و آن‌ها را موعظه كند در حالي كه تنها به آن‌ها فقه مي‌‌آموزيم و اين در حالي است که فقه تنها يكي از نيازهاي مردم است.
 
وي افزود: موفق‌ترين مبلغين، الزاما عالم‌ترين آن‌ها نبوده‌اند و بايد مبلغ بتواند با مردم ارتباط برقرار كرده و آن‌ها را يك پله بالاتر بياورد.
 
توليت آستان امام خميني(ره) با اشاره به كلام مقام معظم رهبري تاكيد كرد: امام خميني(ره) در سراسر زندگي خود "من" نياورده است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني در پايان خطاب به ائمه جمعه سراسر كشور خاطر نشان كرد: انديشه امام(ره) را با زبان خود در كنار رفتارتان ترويج كنيد و برقراري ارتباط بايد از طريق دل باشد بنابراين دل هايتان را پاك كنيد چرا كه اگر سخن اثر نمي‌گذارد مشكل از دل است.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، تولیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.