سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

مجمع نمایندگان یزد گزینه های اصلاح طلب برای استانداری را نمی پسندد

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب استاندار و اظهار نظر نمایندگان یزد گفت نمایندگان یزد برای انتخاب استاندار فقط پیشنهاد می‌دهد و گزینه‌های اصلاح‌طلب برای استانداری یزد را نمی‌پسندد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محمدصالح جوکار گفت: وزیر کشور بر انتخاب استانداران با در نظر گرفتن همه شرایط تاکید دارند و جلساتی هم با نمایندگان استان‌ها برگزار شده و نشست‌هایی نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان یزد ظرفیت‌های فراوانی دارد از این‌رو استانداری که انتخاب می‌شود باید کارنامه درخشانی در مدیریت اجرایی خود داشته باشد ادامه داد: پست استانداری جایگاهی نیست که با آزمون و خطا برای آن مدیریت تعیین شود و باید کسی را انتخاب کرد که شرایط لازم برای تصدی این پست داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجمع نماینگان استان بر اساس این موضوع گزینه‌هایی که پیشنهاد شده را بررسی و جمع بندی خواهد کرد افزود: سابقه‌ای از گزینه‌های پیشنهادی و برنامه‌های مدیریتی آنها جمع‌آوری خواهد شد تا با ارزیابی از توانایی مدیریت به وزارت کشور معرفی شوند.

وی عنوان کرد: با نماینده ولی‌فقیه در استان رایزنی‌هایی شده و به دنبال امتیازبندی برای اشخاص هستیم که در رابطه با سوابق کار اجرایی و تجربیات گزینه پیشنهادی باشد.

جوکار با انتقاد از اینکه در دولت قبلی از ظرفیت‌های استان استفاده نشده است گفت: یزد دارای منابع غنی است که باید برای توسعه متوازن استان از این ظرفیت‌ها استفاده شود بنابر‌این باید استانداری انتخاب شود که نگاه تحولی به استان داشته باشد.

وی به تشریح ویژگی‌های استاندار انتصابی دولت یازدهم در استان پرداخت و عنوان کرد: استاندار جدید باید جامعه‌نگر باشد، در بعد علمی باید توسعه مراکز آموزشی استان که یک کار زیرساختی محسوب می‌شود را دنبال کند و در بعد فرهنگی و اقتصادی استان دیدگاه قوی داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم اضافه کرد: از معیارهای مجمع نمایندگان این است که مسائل حاشیه‌ای نداشته باشند و مسائل استان را دنبال کنند و اینکه توسعه همه جانبه استان را در برنامه‌های مدیریتی خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های جدی در گذشته استان داشته‌ایم گفت: هر اندازه که به دنبال حاشیه در استان باشیم و تنش‌ها را اضافه کنیم به نفع استان نخواهد بود و مردم نیز متضرر می‌شوند.

جوکار با بیان اینکه نمی‌گوییم استانداران پیشین کار نکردند بلکه از آنها تشکر هم می‌کنیم اظهار داشت: در برخی شاخص‌ها می‌بینیم از بسیاری استان‌ها عقب هستیم و این برای استان قابل قبول نیست و استان یزد که در بسیاری از شاخص ها رتبه اول را دارد در بخشی از جامعه در ابعاد خودش از این شاخص‌ها عقب مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این حوزه با وجود تلاش‌های خوبی که صورت گرفته است اما مجموعه استان نتوانسته پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشد.

وی همچنین از عدم توسعه متوازن در استان انتقاد کرد و بیان داشت: در برخی مناطق رشد خوبی صورت گرفته است اما در برخی مناطق محرومیت داد می‌زند و لازم است تا استاندار آینده این موارد را مدنظر داشته باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم اضافه کرد: استاندار مطلوب باید از لحاظ جسمی و روحی یک انسان فعال و پرنشاز باشد و ارتباط خود را با مردم و نمایندگان حفظ کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان یک ظرفیت ملی برای استان هستند اضافه کرد: استاندار باید از ظرفیت‌های نمایندگان استفاده کند و برای استان گام بردارد و با همگرایی و همنوایی با نمایندگان در پیشبرد اهداف توسعه استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه سوابق کاری درخشان برای مجمع نمایندگان از اهمیت بالایی برخوردار است یادآور شد: استانداری که مدیریت کلان دولت را در استان در دست دارد باید بتواند ایران کوچک در استان را اداره کند.

جوکار نگاه سیاسی به مدیریت استان را از آسیب‌های مدیریتی برشمرد و افزود: امروز آنچه که از آن ناراحت هستیم بی‌توجهی به مسائل زیست محیطی است که به خاطر داشتن منافع اقدام به تخریب زیست محیطی شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه آب، استان یزد به شدت دارای مشکل است و استاندار جدید باید برنامه‌های خود را در این حوزه ارائه کند./س

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.