سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وجود بی‌هویتی در سبک معماری شهرها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نوعی بی‌هویتی در سبک معماری بعد از انقلاب را در شهرها مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، جواد محمودی در بیست و سومین نشست تخصصی معاونان شهرداری‌های کلانشهر کشور که در هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهرسازی از عرصه‌های مظلوم مدیریت کشور و شهرها است.

وی با بیان اینکه عمده مقوله مدیریت شهرسازی در کلانشهرها با مهندسان معمار و عمران است، ابراز داشت: تعداد مهندسان شهرساز در این بین بسیار کمرنگ بوده و در این زمینه به شهرسازی اهمیت زیادی نداده‌ایم.

محمودی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری نبود مدیران و متخصصان شهرسازی است.

وی با بیان اینکه جایگاه علم شهرسازی در دانشگاه‌ها به خوبی تبیین نشده، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها فکری به حال شهرسازی کنند تا در صحنه مدیریت شهری این چالش‌ها را برطرف کنیم.

محمودی افزود: تناقض‌ها و چالش‌ها در زمینه شهرسازی در زمینه تصمیم گیری مدیران ارشد بوده به طوری که مدیران جایگاه شهرسازی را درک نکرده‌اند.

وی یادآور شد: طرح مسکن مهر یکی از طرح‌های مهمی است که در راستای خانه‌دار شدن قشر عظیمی از مردم انجام شد.

محمودی ادامه داد: در این راستا خیلی از تصمیمات به نفع مسکن مهر رای داده شد و در این زمینه از منافع شهر غفلت شده است.

وی اعلام کرد: سیاست‌های متناقض نشان می‌دهد اهمیت شهرسازی خوب درک نشده است و نمی‌توان فضای شهر را قربانی مسکن مهر کرد که این اتفاق در آذربایجان غربی افتاده است.

محمودی با تاکید بر اینکه مشخص نیست معماری بعد انقلاب از چه اسلوب و روشی تبعیت می‌کند، اذعان کرد: شهر ما در حال حاضر یک شهر مرده و افسرده بوده و اکنون دچار بی هویتی در شهرها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر معماری شهرها از سبک‌های معماری مغشوش و در هم ریخته‌ای تبعیت می‌کنند و نباید برای رسیدن به منابع پایدار در شهرها منافع شهر را پایمال کرد.

محمودی با اشاره به دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه 5 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت و 32 میلیارد مترمکعب آب داشت که از سال 76 به بعد آب دریاچه ارومیه به سبب مشکلاتی کم و امروز این دریاچه شش تا هفت میلیارد مترمکعب آب کم دارد.

وی ادامه داد: از نظر سطحی قسمت شمال دریاچه ارومیه وضعیت بهتری از قسمت جنوبی دارد به طوری که قسمت جنوبی این دریاچه تا سه سال آینده خشک شده و به یک تالاب فصلی تبدیل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در راستای حل مشکل دریاچه ارومیه اقداماتی شامل بارورسازی ابرها، کاهش توسعه سدها، توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب بین حوزه‌ای انجام شده است./س

برچسب ها: شهر ، آذربایجان غربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.