سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تاکنون خبری مبنی بر ابتلای ایرانیان به وبا گزارش نشده است

به طور حتم وزارت کشور و نیروی انتظامی باید نسبت به ورود این افراد به کشور نظارت کافی را داشته باشند زیرا اگر این بیماری به صورت کلی در کشور شیوع یابد کنترل آن بسیار سخت خواهد بود.

مراد هاشم‌زهی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اخباری که تاکنون به دست ما رسیده است برخی از 
مهاجران افغانی و پاکستانی که ناقل ویروس وبا بودند به سربیشه و نهبندان در خراسان جنوبی آمده‌اند. 

 وی گفت: ورود مهاجران افغانی و پاکستانی ناقل بیماری وبا به نهبندان و سربیشه، به اطلاع من و فرماندار استان خراسان جنوبی رسید و بدین ترتیب درخواست دادیم تا این افراد قرنطینه و اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری وبا در این استان به سرعت انجام گیرد. 

 وی با بیان اینکه تذکر لازم جهت جلوگیری از شیوع وبا در کشور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده است، ‌تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر بهدشت برگزار شد، نمایندگان نگرانی خود را به اطلاع وزیر رساندند و از وی خواستار اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع وبا در کشور شدند. 

 وی افزود: مردم باید هوشیار باشند تا با این بیماران در تماس نباشند زیرا اگر این بیماری به صورت کلی در کشور شیوع یابد کنترل آن بسیار سخت خواهد بود. 
 
وی یاد آور شد:به طور حتم وزارت کشور و نیروی انتظامی باید نسبت به ورود این افراد به کشور نظارت کافی را داشته باشند؛ زمانی که این افراد به کشور راه یافتند کمترین کار آن بود تا از رفت‌وآمد آنها به دیگر نقاط کشور جلوگیری شود اما در عین ناباوری شاهد ورود برخی از این بیماران به 
خراسان جنوبی بودیم. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.