سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس ازابقاء کشتی در المپیک 2020توکیو؛

حیدری: توقعی هم جزء این نبود/کشتی ریشه در تاریخ المپیک دارد

دارنده مدال برنز بازی های المپیک 1964 توکیو گفت:با توجه به سابقه طولانی کشتی در بازی های المپیک حذف این رشته کاملاً غیر منطقی و نادرست بود.

علی اکبر حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:کشتی از ورزش های المپیک باستان است و تصمیم ioc  در خصوص  رقابت این رشته با رشته های بیست بال و اسکواش برای حضوردر المپیک 2020 واقعا تعجب آور بود.

وی ادامه داد: در هرصورت  پس ازنشست IOC در شهر بوینس آیرس و انجام  رأی گیری مشخص شد کشتی  چه جایگاهی در میان ورزش دوستان دارد  و اختلافی چشم گیری که میان این رشته با دو رشته دیگر وجود داشت خود گواه این موضوع است.

حیدری تصریح کرد:کشتی ریشه در تاریخ المپیک دارد و از همان ابتدا نیز نباید بحث حذف این رشته مطرح می شد هرچند باید قبول کنیم جذابیت گذشته در کشتی وجود ندارد.

وی افزود:البته با توجه به تغییر و تحولاتی که در رأس مدیرتی فیلا بوجود آمده تا کنون اقدامات قابل قبولی برای بالا بردن هیجان و جذابیت در این رشته صورت گرفته که هنوز کافی نیست و مسئولان فدارسیون جهانی باید کاری کنند که فنون ناب همچون گذشته اجرا شود و دیگر کاربه هل دادن و شانس کشیده نشود.

پیشکسوت کشتی کشورمان خاطرنشان کرد: حالا که کشتی در المپیک ابقاء شده امیدوارم مسئولان ورزشی کشورمان  هر چه سریعتر مجمع انتخابات ریاست کشتی را برگزار کنند تا رئیس جدید بتواند با یک برنامه ریزی مدون زمینه حضورپر قدرت و موفق تیم های ملی آزاد وفرنگی کشورمان را در المپیک بعدی فراهم آورد.

در جلسه‌ی اعضای کمیته بین‌المللی المپیک که در بوینس‌آیرس برگزار شد پس از رأی گیری ،کشتی ورزش اول کشورمان  با 49 رأی بالاتر از رشته های بیس‌بال و اسکواش قرار گرفت و جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست آورد./آق

برچسب ها: کشتی ، آزاد ، فرنگی ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.