سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سازمان اطلاعات عربستان و آمريکا در تحريک به تجاوز عليه سوريه

مطبوعات آمريکا از نقش رئيس سازمان اطلاعات عربستان در تحريک به تجاوز عليه سوريه پرده برداشتند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ مقاومت و پايداري مردم و ارتش سوريه در مقابل توطئه گران باعث شد دشمنان اين کشور طبل جنگ را عليه اين کشور به صدا در آورند. 

خبرنگار روزنامه وال استريت ژورنال با انتشار مطلبي از نقش بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان براي متقاعد کردن آمريکا به تکميل و اجراي طرح حمله به سوريه، از نقش عربستان سعودي و شرکاي آن در تجاوز به سوريه پرده برداشت. بن سلطان به همراه آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا اقداماتي سري براي حمايت از تروريست ها در سوريه انجام مي دهد و در چارچوب تلاش هاي خود براي تضعيف دولت سوريه، سفرهايي دوره اي انجام مي دهد. 

روزنامه نگار وال استريت ژورنال افزود بن سلطان به صورت کاملا فعالانه براي حمايت مالي و تسليحاتي از تروريست ها در سوريه تلاش مي کند و از تلاش ها از سال دو هزار و يازده تا کنون ادامه دارد و نقش کنوني وي شبيه نقشي است که در دهه هشتاد قرن گذشته در دوران رياست جمهوري رونالد ريگان رئيس جمهور اسبق آمريکا براي ارسال اموال و سلاح براي ستيزه جويان در افغانستان انجام داد. بن سلطان همچنين در نيکاراگوآ با سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا براي حمايت از شبه نظاميان مسلح همکاري کرده است. 

گزارشگر با اشاره به اقدامات عربستان در تحريک به تجاوز عليه سوريه و حمايت مالي و تسليحاتي از تروريست ها براي ريختن خون سوري ها افزود: با اين حال مردم سوريه همچنان به مقاومت و پايداري در مقابل هرگونه حمله احتمالي ادامه مي دهند.
برچسب ها: اطلاعات ، آمریکا ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.