تقيزاده در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با بيان اين مطلب که کميسيون ماده پنج مرجع مستند طرح تفصيلي است، گفت: براساس قانون بررسي تصويب و هر گونه تغييرات و ضوابط بعدي طرح تفصيلي از اختيارات کميسيون ماده پنج است و براساس قانون انجام ميشود.
وي با اشاره به رسيدگي به پروندههاي موردي در کميسيون افزود: طرح جامع شهر تهران بنا بر تعريفي که از قانون داريم يک طرح بلند مدتي است که در مقياس کلان سياستهاي راهبردي و توسعه شهر را در آينده 20 ساله مشخص ميکند و در مقياس پايينتر طرح تفصيلي را داريم اما براي اجرايي کردن آن نياز به طرحهاي اجرايي و عملياتي داريم مانند طرح هاي موضوعاي و موضعي يا موردهاي خاص که اين استعداد را دارند به طور موردي در کميسيون و براساس اختيارات آن را تعيين تکليف ميکند.
تقيزاده با اشاره به 2 شاخص مهم در بلند مرتبه سازي اظهار داشت: عرض معبر و تجميع قطعات ريز دانه شاخصههاي مهم در بلند مرتبه سازي است.
وي ادامه داد: عرض معبر مناسب بايد بالاي 12 متر باشد همچنين در صورت تجميع قطعات ريز دانه ميتواند از کميسيون ماده پنج مجوز بلند مرتبه سازي بگيرد در واقع درشت دانه شدن پلاکها از منويات طرح تفصيلي است.
دبير کميسيون ماده پنج شهرداري تهران در پايان با اشاره به مراحل نهايي تدوين ضوابط بلند مرتبه سازي خاطر نشان کرد: ضوابط بلند مرتبه سازي در دست بحث و بررسي است، يک جلسه اوليه در کارگروه فني کميسيون ماده پنج برگزا شد و در هفتههاي آينده بحثهاي کارشناسي جدي خواهيم داشت تا کار کارشناسي لازم صورت گيرد و در مرحله پاياني براي تصويب نهايي به کميسيون ارسال ميشود./ف