سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک پژوهشگر درمان هاي طبيعي طب سنتي گفت:

شرکت در کلاس‌ هاي آموزش گياه شناسي مجوز درمان بيماري نيست

افراد براي درمان بيماري ها از طريق گياهان دارويي بايد تحصيلات آکادميک داشته و با شرکت در کلاس‌هاي کوتاه مدت آموزش گياه شناسي در امور پزشکي و درمان مداخله کنند.

محمدرضا نياکان لاهيجي داروسازي متخصص، مشاور و پژوهشگر داروها و درمانهاي طبيعي، گياهي وطب سنتي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، داشتن تحصيلات آکادميک براي عرضه کنندگان گياهان دارويي را ضروري دانست و افزود: متاسفانه بيشتر افرادي که اقدام به ايجاد مغازه عطاري کرده‌اند بعد از بازنشستگي و بدون داشتن اطلاعات کافي و تنها براي داشتن شغلي پر درآمد به اين حرفه روي مي‌آورند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: درمان هاي گياهي نيز بايد توسط متخصصان و افرادي که در دانشگاه تحصيل کرده‌اند صورت بگيرد چرا که افرادي همچون ابوعلي سينا و زکرياي رازي در قديم براي بکارگيري اطلاعات در دانشگاه‌ هاي زمان خود تحصيل کردند.

نياکان لاهيجي تاکيد کرد: افراد براي درمان با داروهاي گياهي نيز بايد به فيزيولوژي بدن، نشانه‌هاي بيماري‌ها و خواص گياهان آگاه باشند بنابراين هيچ فردي نمي‌تواند با استفاده به کتب قديمي طب سنتي و يا آموزش هاي  کوتاه مدت اقدام به درمان بيماران کند.

وي با بيان اينکه بايد آموزشکده، پژوهشکده و دانشکده گياه شناي افزايش يابد، اذعان داشت: افرادي که در دوره‌هاي کوتاه مدت گياه شناسي شرکت مي‌کنند حق مداخله در امور درمان بيماري‌ها را نداشته و تنها مي‌توانند براي اطرافيانشان در خصوص رفع عارضه‌هاي کوتاه مدت از جوشانده گياهان دارويي استفاده کنند./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.