سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

عضویت ایران در اتحادیه جهانی غارشناسی

درجریان شانزدهمین اجلاس بین‌المللی غارشناسی در جمهوری چک، به پیشنهاد گروه زمین شناسی دانشگاه تبریز، ایران به عضویت اتحادیه جهانی غارشناسی درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیرگروه زمین شناسی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز گفت: ایران در اجلاس بین‌المللی غارشناسی که در جمهوری چک برگزار شد، با کسب 39 رأی موافق از 41 رأی مجمع، به‌عنوان عضو رسمی اتحادیه‌ جهانی غارشناسی در کنار 61 عضو قبلی پذیرفته شد.

عبدالرضا واعظی افزود: درخواست عضویت انجمن غارنوردی ایران در اتحادیه بین المللی غارشناسی از طرف گروه زمین شناسی دانشگاه تبریز که در زمینه اکتشاف و مکانیسم تشکیل غارهای منطقه همکاری تنگاتنگ و مستمر با انجمن غارنوردی ایران دارد، مطرح و پس از تایید هیئت رییسه دانشگاه تبریز، به اتحادیه مذکور ارسال گردید.

وی اظهار امیدواری کرد: در تعامل با مجامع بین‌المللی غارنوردی و غارشناسی جهان، ضمن ارتقای سطح علمی غارنوردان کشور، زمینه برای معرفی غارها، ثبت جهانی نمونه‌های خاص از جمله غارهای نمکی، عضویت در پروتکل‌های زیست‌محیطی و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف غارنوردی و غارشناسی و حمایت از دانشجویان رشته‌های مرتبط در کشورهای عضو فراهم شود.

اضافه می نماید: این کنگره‌ علمی با حضور یک‌هزار و شش نفر از 70 کشور جهان از 21 تا 28 جولای 2013 در شهر«برنو» کشور جمهوری چک برگزار شد. /س

 

برچسب ها: عضویت ، ایران ، غارشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.