سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ساخت ربات سم پاش پرنده در موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی

عضو هئیت علمی موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی ازساخت ربات سم پاش پرنده توسط گروه رباتیک این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان سید محمد نوبختی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ساخت این ربات را دستاورد برگزاری مسابقات رباتیک طی سال گذشته توسط گروه رباتیک این موسسه آموزشی دانست و گفت: این ربات با هزینه ای حدود 50 میلیون ریال ساخته شده و هم اکنون مورد استفاده در بخش کشاورزی است.

وی، ساخت دو ربات کیسه هوای هوشمند و سامانه ترمز مکانیزه ABS در خودرو توسط گروه رباتیک موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی را یادآور شد و افزود: این دو ربات نیز در حال گذراندن مراحل تائید برای نصب و استفاده در خودرو است.

دبیر نخستین مسابقات بین المللی رباتیک موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی در ادامه با اشاره به برگزاری این سری از مسابقات در این موسسه اظهار داشت: گروه فعال رباتیک این موسسه با کسب مقام های برتر اول تا سوم این گروه در مسابقات ربایت کشوری فرصت و زمینه خوبی برای استعدادیابی در این مرحله از مسابقات را دارد.

نوبختی در پایان به 11 رشته کاردانی به کارشناسی، 10 رشته کاردانی مربوط به مهندسی برق در این موسسه اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید 6 رشته کاردانی ساختمان و حسابداری ، کارشناسی اجرایی عمران ومعماری و کارشناسی ارشد برق الکترونیک، کاردانی به کارشناسی حسابداری به رشته های نحصیلی این موسسه اضافه می شود.

وی قبولی دانشجویان موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی طی سال گذشته دردانشگاه صنعتی امیرکبیر و شریف تهران را خاطرنشان کرد و گفت: دو نفر از دانشجویان این موسسه در سال گذشته در این دو دانشگاه پذیرش شدند.

به گفته وی موسسه آموزشی علامه فیض کاشانی از سال 8 با یک رشته کاردانی مخابرات تاسیس شد تا کنون 1300 دانشجو از این موسسه دانش آموخته شدند و در حال حاضر دارای 2300 دانشجوی در حال تحصیل است./س

برچسب ها: اصفهان ، ساخت ، ربات ، سم ، پاش ، پرنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.