سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبداللهي خبر داد؛

برنامه 5 محوری وزارت کشور برای بازگشت داوطلبانه مهاجران و پناهندگان به کشورهايشان

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ساماندهی مهاجراني که در ايران حضور دارند نیازمند کمک و همکاری همگان و کشورهای مختلف است، گفت: ما برنامه‌های خود را برای تسهیل در ارائه امکانات و رشد و ارتقای آنها در 5 حوزه به سفرای کشورهای مختلف در ایران استقرار دارند اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ظهر امروز (يکشنبه)در مراسم نشست اهداکنندگان تسهیلات مالی و ارائه راه حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان که در اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور با حضور سفرای برخی کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار داشت: ما بسیار خرسند هستیم که می‌توانیم بعنوان میزبان مناسبی برای نمایندگان و مهاجرین افغان باشیم.

وی افزود: حجم بسیار زیادی از مهاجریان افغانی در سه دهه اخیر به کشورمان سفر کرده‌اند لذا مشکلات بسیاری از این بابت برای ما بوجود آمده است. 

معاون وزیر کشور با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید حتی یک پناهنده در کشور بی‌سواد بماند، تصریح کرد: ارائه امکانات آموزشی به مهاجران و پناهندگان افغان و دیگر کشورها همواره از مهمترین اولویت‌های اداره کل اتباع و مهاجران وزارت کشور بوده است.
 
عبداللهی خاطرنشان کرد: طبق سرانه‌های آموزشی در نظر گرفته شده، هزینه هر سال دانش‌آموزان افغان حدود 40 الی 45 میلیون دلار تخمین‌زده شده است و تمام سعی ما برآن است تا هیچ جوان و نوجوانی بی‌سواد نماند و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ساماندهی این مهاجران نیازمند کمک و همکاری همگان و کشورهای مختلف است، گفت: ما برنامه‌های خود را برای تسهیل در ارائه امکانات و رشد و ارتقای آنها در 5 حوزه به سفرای کشورهای مختلف که در ایران استقرار دارند، اعلام کرده‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اولویت اصلي برنامه‌های خود را ساخت مسکن و هموار ساختن مسير بازگشت داوطلبانه پناهندگان عنوان کرد و اضافه کرد: کشورهای هم‌پیمان باید برای ساخته شدن افغانستان کمک کنند تا این پناهندگان به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند.

عبداللهی ادامه داد: حرفه‌آموزی و افزایش مهارت و ایجاد نیروی کار و همچنین ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی مناسب و آموزشی در کشور افغانستان از دیگر برنامه‌های ارائه شده توسط ایران است تا بتوان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه را برای بازگشت این داوطلبان به کشور خود را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها به طور داوطلبانه باید مهاجران کشورهای مختلف از جمله افغانستان را به منظور پرورش و تحصیل پذيرايي کنند زیرا اکنون نیز کشور ما با بیشترین پذیرش مهاجر با مشکلات مختلفی مواجه است که می‌توان به وجود دوازده هزار بیمار صعب‌العلاج که هزینه بسیار سنگینی را برای ما در‌برداشته اشاره کرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به برخی همکاری‌های کشورهای عضو امور پناهندگان سازمان ملل تصریح کرد: امیدواریم که با تعامل بیشتر و با تخصیص اعتبارات مناسب راه را برای بازگشت داوطلبانه تمام مهاجران و پناهندگان هموار کنیم.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.