سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

نهج‌البلاغه معجزه امامت است

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور گفت: نهج‌البلاغه به عنوان معجون شفا و مرهم تمام دردهای بشریت معجزه حقیقی امامت است که به دست مولای متقیان حاکم و ولی زمان به نگارش درآمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور امروز در مراسم تجلیل از نهج‌البلاغه‌پژوهان و یاوران نهج‌البلاغه و آیین افتتاح وب سایت رسمی بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل اظهار داشت: کتاب نهج‌البلاغه نمودی کامل و جلوه ناب فرهنگ علوی است که می‌تواند در همه تاریخ مورد الگو‌گیری قرار گیرد.

وی گفت: بعد از قرن‌ها خاموشی و مهجوری این کتاب ارزشمند به همراه سیره علوی به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل این فرهنگ منور زنده و بالنده شد و امروز ایرانیان افتخار می‌کنند که نام و یادشان با فرهنگ تشیع و علوی گره خورده است.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور به تفاوت کتاب نهج‌البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) با تمام کتاب‌های ارزشمند و احادیث دیگر اشاره کرد و گفت: این تفاوت از آنجاست که حضرت علی (ع) خود در راس حکومت است و سخنان و نامه‌های آن حضرت دستورالعملی برای اداره جامعه است و آن حضرت در عین مراقبت و نظارت از شیوه‌ها و مرام حکومت‌داری سعی می‌کند به بهترین وصف مکتب اسلام و غنای قوانین و مقررات آن را در قالب نهج‌البلاغه بیان کند.

آیت‌الله دین‌پرور افزود: هر چند امروز دشمنان ما در تلاش هستند تا کتاب‌های متنوع با موضوعات به ظاهر شیرین و حلاوت‌دار را ترویج دهند اما این کتاب‌ها در قیاس با نهج‌البلاغه از فهم و معنای قوی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد: شیعیان باید به نامه‌ها، خطبه‌ها و مرام‌نامه حضرت علی (ع) در حکومت توجه داشته باشند و تنها به فکر چاپ روزافزون قرآن و نهج‌البلاغه نباشند بلکه در آشنا کردن امت اسلامی با محتوا و مبانی آن بکوشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نیاز امروز جامعه ما حقیقت اسلام و مکتب تشیع است که بدون واسطه از بزرگان دین اسلام و شخصیت والاتبار امیر‌المومنین (ع) به دست ما رسیده است.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور در ادامه ضرورت آشنایی نوجوانان و جوانان را با کتاب نهج‌البلاغه در مدارس و دانشگاه‌ها و حقایق اصیل این کتاب ضروری خواند و ابراز داشت: نهج‌البلاغه گواه روشنی از شخصیت حضرت علی (ع) است که از زبان و بیان آن حضرت می‌توان اعماق ناشناخته معرفت بشری را مشاهده کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، نهج ، البلاغه ، معجزه ، امامت ، است
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.